Logo

LCD 42" Thosiba til 6995 kr.... det må være en spøk???

Skriv et svar
25.12.2007 22.26.06 #1 av 19
Postet av: airportrune
Har funnet Toshiba 42" LCD-TV42A3000P hos Elkjøp.. elkjop.no og forstår meg ikke på hvorfor den koster så lite... er denne LCDen en elendig tv?


Hva er det som gjør den så billig?

Noen som har denne TVen? har gode råd?

SÅ for meg at jeg måtte opp i 12-15 for å få en brukbar TV... men prisen på denne hos Elkjøp er veldig forlokkende... vel å merke hvis man får en bukbar tv...?

Håper på gode tilbakemeldinger


Takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 22.33.29 #2 av 19
Her har du jo mulighet til å se den før du kjøper, ja det er en god pris, den har kun 1 HDMI inngang, bortsett fra det ser den grei ut. HVis du velger å bruke litt mer (som du har oppgitt) så vil du blant annet få ett spesielt bedre sort og kontrastnivå, bedre behandling av vanlig analog tv samt litt flere innganger. Sikkert en helt grei tv dette, men som en hjemmekinoentusiast ville jeg nok brukt litt mer for å kjøpt meg en "skikkelig" tv. For ta meg en tur snart å se på denne, hvis dem har den utstilt, kan gi tilbakemelding hvis jeg ser den.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 22.39.21 #3 av 19
Postet av: airportrune
Takk for superrask tilbakemelding :)

Ikke godt å vite... mulig dette er en modell de bare selger via nettbutikken...??

Hvor mange HDMI innganger trenger jeg? Hvilket kontrasforhold anbefaler du?

Kommer til å bruke TVen primært til Fotball og normal tv titting... ser lite filmer og skal ikke spille på den
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 22.47.27 #4 av 19
Hvor høyere, hvor bedre, vil jeg si. Man kan ikke lenger se om en tv er god ved å se på spesifikasjonene (i en viss grad) på en tv, du må se den selv, da panel og bildebehandling er en avgjørende faktor her.

Hvor mange HDMI innganger du trenger? det spørs jo hva du skal bruke den til, men jeg vil hvertfall hatt en to tre stykker, en for DVD og paraboltuner, eventuelt PS3/360. Ett godt kontrastforhold burde ligge på en 1600:1 på LCD og omtrent 8000:1 på plasma, men som sagt over er dette vanskelig å se utifra spesifikasjonene.

Står ikke noe om at dette tilbudet kun er på nett, ring kundeservice for å være sikker, men du kan mest sannsynelig se den i din nærmeste Elkjøp butikk.

Hvis du er på jakt etter en ny tv kan jeg godt anbefale en som passer til din prisklasse og bruksområde ditt?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 22.54.32 #5 av 19
Postet av: airportrune
Ja har du et godt kjøp å anbefale?

ønsker en 40" +/- til prisklassen gjerne 10...12 000 men strekker meg gjerne til 15...16 hvis type TV er sinnsykt bra andre alternativ.. Jeg betaler gjerne for kvalitet men får man en ganske så bra til 10 lapper så er det gjerne et godt alternativ..

Er det noen merke du absolutt ikke ville kjøpt om det var gratis? ser det florere med merker jeg aldri har hørt om til slikk og ingenting... men skeptisk til slike...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 23.04.54 #6 av 19
Til ditt bruskområde er nok plasma det beste valget, da de har ett høyere kontrast/sortnivå, har ikke etterslep i bildet, har en bredere innfallsvinkel og bedre behandling av analogt bilde. Så hvis du ikke har mange vinduer og bruker den mye på dagtid vil jeg anbefale deg plasma, plasma bruker en glassplate forran skjermen og dette vil da skape refleksjoner og bildet vil virke ganske blasst og kontrastfattig i lyset, men når lyset slukkes derimot er det helt knall.

En tv som gir svært mye for pengene er Panasonic PX-70, den har vunnet tester i fleng og har blitt meget populær, tvèn finner du her:
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=86622

Vet desverre ikke om noen steder som har denne utstilt, kanskje noen siba butikker. Men det er raltivt få som tar de inn da de er mye billigere priser i nettbutikkene. Vet at dette er mange penger du skal bruke på en slik innvestering og at du gjerne vil se på flest mulig tvèr før du kjøper, men de fleste testvinnerne er NESTEN utenlukkene på nett, desverre. Det er mange gode tvèr her på markedet, og vil nesten si at du kommer til å bli fornøyd nesten uansett hva du velger, men det er alltid noen apperater som skiller seg ut. Hvis du skal ha noe som er bedre en Panasonic tvèn må du opp med 20 lapper å kjøpe en Pioneer tv.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 23.09.13 #7 av 19
Postet av: airportrune
Når anbefales LCD kontra Plasma?

Har mye vinduer og sol der TVen skal stå..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 23.19.51 #8 av 19
Postet av: airportrune
fant samme hos mpx til en litt høyere pris...

Toshiba REGZA 42" LCD TV - 42A3000P
1366x768, 2000:1, HD-Ready 1 9 489,-

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=84564
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 23.20.54 #9 av 19
Men ser du mye på tv på dagtid, de fleste ser jo på tv om kvelden? LCD har generellt en høyere oppløsning. Da dukker sikkert spørsmål om Full-HD eller ikke opp hos deg? Selvvom det er 1 million bildepunkter som skildrer vil du ikke klare å skildre Full-HD kontra HD-Ready hvis du ikke sitter en halvmeter forran skjermen, altså på normal sitteavstand vil du ikke klare skildre de to oppløsningene. Det er andre faktorer en oppløsning som spiller større rolle, som feks sort/kontrastnivå, fargegjengivelse og bildebehandlig. Hvis du skal bruke den som PC derimot vil det ha en forddel da du vil få ett større arbeidsrom på skjermen.

Altså LCD er god på film, tv og vanlig tv bruk det også, men du får mer for ved å kjøpe plasma og må en del opp i pris for å få ett godt kontrastnivå og evnen til å vise sort.

Så, skal du bruke tvèn til PC og ser mye på tv om dagen eller i lyse omgivelser vil jeg anbefale LCD, men ellers er plasma bedre.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 23.23.28 #10 av 19
[quote="airportrune"]fant samme hos mpx til en litt høyere pris...

Toshiba REGZA 42" LCD TV - 42A3000P
1366x768, 2000:1, HD-Ready 1 9 489,-

[/url]http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=84564[/quote]

Her har dem oppgitt dynamisk kontrast istedenfor, derfor ett høyere tall.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2007 17.33.34 #11 av 19
"airportrune" skrev:
Er det noen merke du absolutt ikke ville kjøpt om det var gratis? ser det florere med merker jeg aldri har hørt om til slikk og ingenting... men skeptisk til slike...


Noen, de som er på Coop Obs og slikt har ikke imponert meg nevneverdig, DMtech, HANNspree, Dantax, AOC, Andersson er merker som jeg egentlig ikke ville brukt penger på. Men det kan hende at det er noen som overrasker, men i de fleste tilfeller ikke.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2007 17.04.14 #12 av 19
Postet av: danielchr
Dersom du skal se fotball på en LCD TV ville jeg anbefalt en med 100Hz. Har det selv og det gir lite eller ingenting i etterslep mtp fotball :)
NS-555, NS-333, NSC-444, RXV463, BDP3600, 32LB2R, Nintendo Wii, X360 Premium.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2007 17.07.22 #13 av 19
"danielchr" skrev:Dersom du skal se fotball på en LCD TV ville jeg anbefalt en med 100Hz. Har det selv og det gir lite eller ingenting i etterslep mtp fotball :)


100HZ, altså svingninger per sekund, dette er jo for å hindre flimmer i bildet. Jeg har aldri klart å skildre 100hz fra 50hz, noen tvèr med 100hz gir også mer skade enn nytte; men dette er det få tilfeller av. Hvis du skal ha LCD tv med lite etterslep er bildebehandling og en lav ms langt viktigere enn om en tv har 100hz eller ikke.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2007 23.48.25 #14 av 19
Postet av: Zleepyme
Toshiba tven som Elkjøp annonserer er definitivt et god kjøp til syv lapper, men sammenlignet med LCD paneler som ligger rundt 13000, var det soleklare forskjeller. Spesielt på kontrasten. Merk at dette er jo en tv som koster normalt 10000+, noe som i utgangspunktet er rimelig for 42" LCD tver. Ville satset på plasma (Panasonic, LG, Samsung)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2007 22.49.59 #15 av 19
Dro til Elkjøp idag for å kjøpe noen filmer og tenkte da å se på den og andre tvèr i samme slengen. Jeg klarte ikke å se på de, grunnet de bruker billige scartkontakter og kabeltv, så skulle jeg se litt på Panasonic plasma apperatene, men de hadde faktisk klart å peke flesteparten av lysene mot tvèn og plasmas størte svakhet er nettopp i lyse omgivelser og dette forsterker dem, selger de noen plasma tvèr? Hvis man ikke vet hvilken tv man skal ha der, er det de tvène som har best fabrikkinnstillinger som selger best. Håpløs markedsføring spør du meg, men slik er den harde sanheten.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar