Logo

Lakkere høyttalere??

Skriv et svar
19.10.2006 13.30.24 #1 av 3
Postet av: Simen123
Heisann!

Var innom Hifi centeret i går, og handlet det siste paret med JBL E90 høyttalere de hadde, demomodell i lys trefarge :)

Syntes prisen var veldig bra, så jeg slo til selv om jeg ville foretrukket noe i mørkt tre, til å matche stua.

Så, spørsmålet mitt er om det er mulig å lakke høyttalerene(med hva?)?
Det kan vel umulig ha noe å si for lyden?

Utseende jeg er ute etter er mørkt treverk, så det må vel bli noe slags mørkebrun olje/lakk.


mvh Simen (første post)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2006 23.02.04 #2 av 3
Postet av: boly
"Simen123" skrev:Heisann!

Var innom Hifi centeret i går, og handlet det siste paret med JBL E90 høyttalere de hadde, demomodell i lys trefarge :)
Gratulerer med gode høytalere

Syntes prisen var veldig bra, så jeg slo til selv om jeg ville foretrukket noe i mørkt tre, til å matche stua.

Så, spørsmålet mitt er om det er mulig å lakke høyttalerene(med hva?)?
Det kan vel umulig ha noe å si for lyden?
Sikkert mulig og lakere, men regner med dette er høytalere som allerede er lakkert. Best resulat får du hvis du kjenner noen som har lakkboks, da får du skikkelig finish. Du må regne med og ikke få noe spesielt igjen på bruktmarkedet for disse etter evt. lakering.

Utseende jeg er ute etter er mørkt treverk, så det må vel bli noe slags mørkebrun olje/lakk.
Du får kjøpt alle mulige farger, men kansje en beis i en mørk farge går og bruke. Ta en tur til fargehandleren, de selger små bokser i forskjellige farger for og farge møbler, mulig disse går og bruke...



mvh Simen (første post)
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2006 18.36.22 #3 av 3
Postet av: Toffy
"Simen123" skrev:Heisann!

Var innom Hifi centeret i går, og handlet det siste paret med JBL E90 høyttalere de hadde, demomodell i lys trefarge :)

Syntes prisen var veldig bra, så jeg slo til selv om jeg ville foretrukket noe i mørkt tre, til å matche stua.

Så, spørsmålet mitt er om det er mulig å lakke høyttalerene(med hva?)?
Det kan vel umulig ha noe å si for lyden?

Utseende jeg er ute etter er mørkt treverk, så det må vel bli noe slags mørkebrun olje/lakk.


mvh Simen (første post)



En kan selvsagt lakkere høyttalere, litt skumelt med tanke på garanti, men mulig det går bra uansett.

Du får kjøpt lakkbeis, i ulike farver. Noen av dem kan du selv bestemme hvor mørkt det skal bli, med mengden du legger på.

Altså ett lag gir en svak toning, neste strøk litt mer toning også vidre til det blir "farvelegging" Men du vil se trevirke igjennom selv ved nærmest sort.
husker ikke hva dette heter, men trur de fleste farvehandlere har dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar