Logo

Lage film av nettgaming, trenger hjelp til utstyr

Skriv et svar
06.12.2004 21.10.09 #1 av 4
Postet av: RasCzaK
Hallo

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere meg, but here goes :P
Jeg gamer en del over nettet på flere ulike plattformer, og har interesse av å lage filmer fra spillinga

Jeg har allerede vært på en del andre forum, samt mailet med forskjellige distributører av teknisk utstyr.

Planen er å kunne gjøre opptak samtidig som jeg spiller, ved å splitte både lyd og bilde over til en DVD-opptaker gjennom en såkalt Scan-Converter, som tuner VGA og optimaliserer bilde, og outputer bildet via S-VIDEO eller annet.
Med et skjermkort med to videoutganger, planlegger jeg å bruke den ene til opptak. Lyden må splittes med en eller annen kabel, eller bruke to lydporter\lydkort.

Jeg trenger hjelp til å velge DVD.opptaker, samt hvilke kabler jeg burde bruke.
Jeg ønsker å oppnå best bilde –og lyd kvalitet.


Jeg setter pris på all slags hjelp, så om du har noe å bidra med, veldig flott ! :D
8) 8) CHART.JPG CHART.JPG ( 38,962890625 KB) Vist 452 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2004 10.19.10 #2 av 4
Postet av: nutts
Hvorfor vil du spille dette inn med en DVD recorder ?
Er det ikke enklere å bruke programmet " fraps " å siden brenne filmen ut på DVD ?
Med fraps trenger du ikke å koble opp noen ting, du bare spiller spillet, å mens du spiller så blir alt lagret på disken din.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2004 11.39.12 #3 av 4
Postet av: RasCzaK
Jeg har vurdert å bruke fraps, har tom. testet det.
Problemet med fraps, er du trenger vanvittig med systemresurser. Jeg skal game, spille kamper osv og trenger derfor stabilt system.
Fraps egner seg mer til de som skal lage stunt-filmer, eller andre directed movies med script.
Dessuten trenger man mye diskplass, slik at spiller man mye blir det litt slimtsomt.
Med DVD-recorder kan man justere kvaliteten, med maks bitrate på 10080 kbits pr sekund kan man opptnå veldig gode resultater.


Takk for forslaget, men fraps holder ikke mål i forhold til mine ambisjoner :P

Takker for all hjelp ! :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2004 11.56.51 #4 av 4
Postet av: RasCzaK
Admin, om du hører meg...

Hadde det vært mulig å flytte tråden til :
Signalkilder => DVD spillere/opptakere ?


Tusen takk :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar