Logo

Laber kvalitet på tv-signal

Skriv et svar
04.08.2005 12.06.59 #1 av 8
Postet av: rastafahri
Hei. Har kabel-tv fra BNTV i Trondheim, men er ikke helt nøgd med kvaliteten på signalet. Enkelte kanaler er rett og slett dårligere enn andre, i mitt tilfelle er NRK1 dårlig. Lurte på om noen hadde noen innspill, er det noen som har kabel-tv fra BNTV, og vil styrken/kvaliteten på signalet bli vesentlig bedre om man investerer i en DigitalTV-boks...?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 16.32.11 #2 av 8
Postet av: boly
Bilde blir neppe dårligere hvis du får det digitalt. Gikk selv fra analog til digital parabol for flere år siden, og det er meget stor forskjell.

Men enkelte kanaler sender dårligere signal enn andre, feks. eurosport er "meget" uklart. Satt og så Tour d. fran. og tv2 og eurosport sendte de samme bildene live, og tv2 var klart mye bedre.

Sjekk med andre som har samme system som deg, har de samme problemet, sikft til digitalt system.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 12.10.56 #3 av 8
Postet av: rastafahri
har hørt rykter om at BNTV kun leverer analogt signal, i tillegg så har borettslaget forpliktet seg til å bruke BNTV som leverandør i et år, så det kan virke som om jeg er fokt, sånn tv-messig...

BITTERT!!!

...og jeg som har så lyst på HDTV..!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 15.29.47 #4 av 8
Postet av: Knut
Tror du vil oppleve mye bedre signaler med digital tuner - det er i allefall de fleste sin erfaring.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 18.49.34 #5 av 8
Postet av: boly
"rastafahri" skrev:har hørt rykter om at BNTV kun leverer analogt signal, i tillegg så har borettslaget forpliktet seg til å bruke BNTV som leverandør i et år, så det kan virke som om jeg er fokt, sånn tv-messig...

BITTERT!!!

...og jeg som har så lyst på HDTV..!!!


Sjekka siden deres nettop, og det står ingenting om digitalt alternativ. Men på den andre siden, det er ikke alverden til utvalg av HD kanaler der ute heller da. Canal digital kommer/ har kommet med en men det er ikke noen vits og styre med dette med mindre man tar det gjennom pc, da det kommer et nytt system allerede neste år....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 18.55.42 #6 av 8
Postet av: Knut
"boly" skrev:
"rastafahri" skrev:har hørt rykter om at BNTV kun leverer analogt signal, i tillegg så har borettslaget forpliktet seg til å bruke BNTV som leverandør i et år, så det kan virke som om jeg er fokt, sånn tv-messig...

BITTERT!!!

...og jeg som har så lyst på HDTV..!!!


Sjekka siden deres nettop, og det står ingenting om digitalt alternativ. Men på den andre siden, det er ikke alverden til utvalg av HD kanaler der ute heller da. Canal digital kommer/ har kommet med en men det er ikke noen vits og styre med dette med mindre man tar det gjennom pc, da det kommer et nytt system allerede neste år....


Digitalt alternativ har vel ikke noe med HD-kanaler å gjøre?? Alle nyere paraboler og kabel-tunere er digitale ... i gamledager plugger man ledningen fra veggen rett i TVen eller VHS-spilleren, men nå har vell de fleste digital tunere, og det er dette som gjør at signalet blir bedre enn ved vanlige analoge signaler ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2007 14.01.39 #7 av 8
Postet av: melvin tix
Signalene fra BNtv er digitale frem til uttaket i veggen. dersom du ha kabel direkte fra veggen til tv'n så får du analoge signaler. jeg fikk beskjed om at det var mulig å få en digital tuner, men det kosta ekstra... jeg har ikke bestilt dette enda, men det kommer nok snart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2007 14.30.17 #8 av 8
Postet av: Zleepyme
Digitalboks kan kanskje kjøpes i butikk, men hør med levernadøren din. Hvis de får signaler direkte fra Canal Digital, så er det mulig å oppgradere. Merk at på kabel er det ikke alle kanaler som blir digitale selv om du får digitaltuner. men de fleste norke kanalene er selvfølgelig det.

Hvis ikke de kan komme å se på boksen din i veggen. kan jo hende det er noe feil med den... Eller få seg parabplantenne(de fleste borettslag har restriksjoner mot sånt) men hvis de ikke klarer å levere et godt alternativ, er det bare å klage til dem. Bor selv på en plass der de fleste har kabeltv, men jeg monterte opp parabol. Det er rett og slett det beste tv bildet du får i dag. Og man har tatt steget inn i digital tv verden uten at men senere Må kjøpe boks(for det vil du bli nødt til uansett om et år eller to avhenging hvor du bor i landet)
Canal Digital tilbyr en del HD kanaler allerede. Det er vel snakk om et titalls kanaler innen utgangen av 2007. Du må da ha en spesialmottaker som du bestiller hos din tv forhandler. Denne kan bestilles istedetfor den vanlige tuneren de tilbyr. Og du må selvfølgelig ha en eller annen type flatskjerm med HD tilkobling(HDMI, komponent)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar