Logo

Løsning på soverom

Skriv et svar
17.08.2010 12.58.33 #1 av 10
Postet av: gnagsaar
Nå har jeg pusset opp soverommet en del, og jeg må ha TV der. Jeg har så langt klekket ut en eneste løsning, og det er TV'en på veggen ved siden av sengen, og en enkel hylle under til tuner og DVD. Jeg har nemlig veldig knapp plass og vil ikke ha noe stående på gulvet. Jeg liker generelt å få så mye som mulig opp fra gulvet. Noen som har andre forslag til løsning eller tips til egnede hyller for slikt?
Jeg lurer også litt på hva slags veggfeste jeg skal velge, det jeg vet er at jeg må ha ett som kan snus mot meg i senga, og helst tiltes. Jeg tenker på størrelsen på TV'en i forhold til hvor mye den kan dras ut og vris uten at de nye mdf platene mine blir 'revet med'.
Det blir ikke større enn 32" TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 13.42.44 #2 av 10
Postet av: Torja
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10617
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 15.21.49 #3 av 10
Postet av: teebee
må ha tv på soverommet :) har du satellitt, cabeltv (get / canal digital) eller rikstv? om mulig burde du kjøpe en tv med cam modul så slipper du tuneren. om du skal kjøpe dvdspiller kan du se om du finner en liten en som du kan feste bak på tv :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 15.48.18 #4 av 10
Postet av: gnagsaar
"teebee" skrev:må ha tv på soverommet :) har du satellitt, cabeltv (get / canal digital) eller rikstv? om mulig burde du kjøpe en tv med cam modul så slipper du tuneren. om du skal kjøpe dvdspiller kan du se om du finner en liten en som du kan feste bak på tv :D

Jepp, må! :wink: Jeg blir alene med vesla når hun kommer og da må jeg ha noe underholdning når jeg skal være vandrende matdispenser og kjede meg 'alene' (hehe, jeg vet, 'hun tror hun skal ha tid til å kjede seg') i heimen et års tid. Når jeg da skal ligge å ruge på dette avkommet så kan jeg bare glemme stua, for jeg har en sofa som jeg synes er veldig kul og alt det, men det stopper der. Har knapt nok lyst å sitte i den igjennom nyhetene, så da blir det å rigge seg til i senga da, og da MÅ jeg ha en TV der. Jeg har satellitt Canal Digital. Cam modul var noe helt nytt for meg, har søkt litt på det nå. Det er rimelig 'nytt'? Jeg tenker barnesykdommer og slikt. Jeg har jo ikke tenkt å bruke sånn voldsomt mye på den TV'en jeg skal ha på soverommet, så da får jeg gjerne ikke den muligheten regner jeg med.. Men det var jo absolutt en smart løsning, jeg har jo ikke behov for opptaksfunksjon og slikt på soverommet, ei heller flere fjernkontroller enn nødvendig. Det er en fristende løsning, men jeg må tygge litt på det, har dårlig erfaring med å kjøpe utstyr som virker så fantastisk genialt, for så å vise seg at det ikke fungerer på det jeg har eller ikke i det hele tatt fordi alt elektrisk utstyr tydeligvis konspirerer mot meg.
Og en sånn DVD spiller har jeg aldri sett, du har ikke tilfeldigvis en nettside på lur? Hørtes unektelig veldig smart ut! Jeg er altfor dårlig til å oppdatere meg hva som er på markedet, og sjekker det liksom bare ut akkurat i den perioden da jeg skal ha noe nytt :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 17.41.44 #5 av 10
Postet av: Torja
Først:
Gratulere med tulle eller hva det blir
:geek:
Det gjelder enkel tv på soverom, blir det helst etter hva lommebok vil, men se etter merkene til Sony og LG som i den størrelsen som du ser etter får mest skryt sånn generelt.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 19.57.06 #6 av 10
Postet av: gnagsaar
"Torja" skrev:Først:
Gratulere med tulle eller hva det blir
:geek:
Det gjelder enkel tv på soverom, blir det helst etter hva lommebok vil, men se etter merkene til Sony og LG som i den størrelsen som du ser etter får mest skryt sånn generelt.

Takk for det du! Ja det blir visst et lite kvinnfolk til i huset :smile:

Ok, ja da har jeg vel mer eller mindre bestemt meg for LG'en da. De har en 32" på elprice som koster ca. 3000,- Det er jo overkommelig! Blir også ganske mye større TV enn hva jeg hadde planlagt, den kommer jo ganske nærme, men jeg gidder ikke kjøpe en på mpx til hundre kroner mindre i 26".
Tror jeg bare bestiller fort som juling, blir helt svimmel av alt som er på markedet. Det er jo en egen vitenskap :geek:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 20.08.03 #7 av 10
Postet av: Torja
Min bittelille erfaring hensyn til størrelse vil si at intet, absolutt intet blir for stort, heller for lite...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 20.21.40 #8 av 10
Postet av: gnagsaar
"Torja" skrev:Min bittelille erfaring hensyn til størrelse vil si at intet, absolutt intet blir for stort, heller for lite...

Ja.. du har vel rett i det egentlig. Og om det virker stort med en gang så blir jeg fort vant til det. Jeg husker når jeg kjøpte 40" i stua, jeg var helt fascinert over hvor stor den var, det var jo helt fantastisk (TV'en jeg hadde før var en bitteliten kasse). Nå kunne den godt vært enda større :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 20.56.28 #9 av 10
Postet av: teebee
jeg har ingen erfaring med satellitt og cam. vet bare at nyere tver (i år?) støtter dvb-s som skal være satellitt. ser at panasonic og samsung støtter det, men hør med andre om det gjelder norge også eller om vi kjører eget system her. jeg har kabeltv cam og er superfornøyd. skal mye til om jeg går over til ekstra boks. men du burde undersøke hvordan dette fungerer på sattelitt. har ikke sett liten dvdspiller som kan festes bakpå og usikker på om vanlige dvdspillere kan stå på høykant. går for ps2 og xbox360 men de blir vel alt for stor og klumpete.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2010 13.53.44 #10 av 10
Postet av: shg
Det finnes også TVer med innebygd DVD spiller. Har sett noen på OBS ol. så HiFi factoren er vel ikke nødvendigvis best.
Men da får du vel sannsynligvis ikke CAM muligheten? Så spørsmålet blir vel om man skal ha intgrert tuner eller DVD?

Lykke til med den lille (og deg selv da)
Sveinung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar