Logo

Kvinne i nød

Skriv et svar
01.07.2006 21.13.51 #1 av 8
Postet av: Pixie
Hei.
Nytt medlem her og ikke veldig proff... Men jeg elsker film, lyd og bilde. Det er vel en start? Ok, her er mitt problem: Jeg trenger et tips om en god reciever som kan matche mine audio proèr. Har de svarte diamantene som bakhøytalere og evidence E7 som fronthøytalere og evidence E4 som fronhøytaler. Drives per i dag av en Yamaha reciver som jeg mildt sagt er misfornøyd med. Mannen i huset vil over på stereo, men jeg vil ikke. Fins det noen som har noen gode alternativer jeg kan smelle i bordet med? Ellers ender jeg opp med to til tre bokser i TV-benken i stedet for en, og som estetiker og lydelsker må jeg virkelig inngå det komprisset? Trodde vi var kommet lenger i dag. Må vel også nevne at vi snakker budsjettklasse...
Håper på svært mange og raske svar da min andre halvdel er ivrig QXL-handler...
Mvh Pixie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2006 22.10.28 #2 av 8
Postet av: orso
Hvilke Yamaha receiver har du? Viktig at høyttalerne får nok watt. Eller kanskje det er lyden i høyttalerne du ikke er fornøyd med?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 08.12.31 #3 av 8
Postet av: Rune`s hjemmekino
HEI!

Kan jo foreslå Denon AVR-2106, som er en svært god receiver til prisen.

Fåes på Hi-Fi Klubben til 4995,- og klarer fint å drive dine høytalere på en god måte.

Lykke til! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 09.22.57 #4 av 8
Postet av: RedMoon
Hvorfor ikke "ja takk, begge deler.." ? Med en god integrert to-kanals forsterker (med main in) til å drive frontene, og receiveren til å drive de andre høyttalerne når surround-lyd er nødvendig, vil dere få i pose og sekk : ) Hvis du kan leve med 2 bokser i hylla di, da....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 09.30.59 #5 av 8
Postet av: orso
"RedMoon" skrev:Hvorfor ikke "ja takk, begge deler.." ? Med en god integrert to-kanals forsterker (med main in) til å drive frontene, og receiveren til å drive de andre høyttalerne når surround-lyd er nødvendig, vil dere få i pose og sekk : ) Hvis du kan leve med 2 bokser i hylla di, da....

Ja, tenkte det samme. Eller eventuelt en effektforsterker som gjør det litt enklere i surround. Forutsetter at damen har en receiver med pre-out på frontene. Hvorfor med main in? Trenger vel bare en vanlig ledig inngang som f.eks aux in?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 21.44.01 #6 av 8
Postet av: Pixie
Hei.
Vil bare takke for svarene jeg fikk på mitt innlegg på lørdag. Særlig til Rune som kom med et forslag jeg kunne like og som gubben muligens kan lokkes med på. Han ønsker seg jo fortsatt pose og sekk da med to til tre ekstra bokser. Når det i tillegg er en cd-spiller og en dvd-spiller blir det trangt om plassen i TV-benken.
Glemte forøvrig å si at Yamahaen jeg er så misfornøyd med er av type RX-V800. Høytalerne har hatt flere andre receivere på besøk, så jeg VET at jeg er fornøyd med de. Særlig de gamle svarte diamantene...
:lol:
Mvh Pixie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 21.45.23 #7 av 8
Postet av: Pixie
Hei.
Vil bare takke for svarene jeg fikk på mitt innlegg på lørdag. Særlig til Rune som kom med et forslag jeg kunne like og som gubben muligens kan lokkes med på. Han ønsker seg jo fortsatt pose og sekk da med to til tre ekstra bokser. Når det i tillegg er en cd-spiller og en dvd-spiller blir det trangt om plassen i TV-benken.
Glemte forøvrig å si at Yamahaen jeg er så misfornøyd med er av type RX-V800. Høytalerne har hatt flere andre receivere på besøk, så jeg VET at jeg er fornøyd med de. Særlig de gamle svarte diamantene...
:lol:
Mvh Pixie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 22.42.07 #8 av 8
Postet av: orso
Tror det finnes bedre og billigere receivere enn Denon AVR-2106, hvis du ikke allerede har handlet....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar