Logo

Kun senterhøytaller til TV EN FORBEDRING ?

Skriv et svar
23.09.2006 08.33.23 #1 av 4
Postet av: SF
Hei. Jeg har en stue som forhindrer meg å plassere mine høytallere på hver sin side av TV. Dette gjør at jeg alltid bruker TV egne høytallere når jeg ser på TV eller film. For å forbedre lydopplevelsen ved TV Titting har jeg lurt på om dette kan forbedres hvis jeg kutter ut disse og isteden kobler opp en god senterhøytaler som plasserer over eller under TV. Er det noen som har erfaring med dette ?.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2006 16.14.43 #2 av 4
Postet av: boly
Tja, med en høytaler blir det mono da.

Med mindre du har mulighet for noe lignende som yamaha YSP-800 eller YSP-1000.
http://www.yamaha.no/
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2006 20.21.05 #3 av 4
Postet av: orso
En god senterhøyttaler vil garantert bli bedre en TV høyttalerne, men det finnes jo andre alternativer også. Hvorfor ikke kjøpe stativhøyttalere som du kan henge på veggen? Går fint å henge høyttalere som er opp til 10-12kg med veggfeste.
Den Yamaha saken som boly nevner er også glimrende hvis du har råd. Den har så vidt jeg husker også innbygget forsterker, og man kan koble sub til den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2006 10.17.02 #4 av 4
Postet av: Jack_is_back
"SF" skrev:Hei. Jeg har en stue som forhindrer meg å plassere mine høytallere på hver sin side av TV. Dette gjør at jeg alltid bruker TV egne høytallere når jeg ser på TV eller film. For å forbedre lydopplevelsen ved TV Titting har jeg lurt på om dette kan forbedres hvis jeg kutter ut disse og isteden kobler opp en god senterhøytaler som plasserer over eller under TV. Er det noen som har erfaring med dette ?.


..eller f.eks denne :http://www.jamo.dk/Default.aspx?ID=5897&M=Shop&PID=16174&ProductID=17727

V+center+H i samme enhet...mener den koster ca.4000,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar