Logo

Kun høyttalere igjen

Skriv et svar
21.01.2004 06.52.27 #1 av 6
Postet av: ParisBamse
Hei

Nå har jeg snart klart å mekka sammen hjemmekinoen min!

Har "kun" høyttalerene igjen

Projektor - Infocus X1 10000kr
Reciver - Yamaha 640 4500kr
DVD - Pioneer 565 2700kr
"Proson - Reality 63 MKII 8000kr"

Det jeg lurer på er som sagt hvilken høyttalere jeg skal ha
Har blitt anbefalt http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=62&id=636
Er dette noe å ha på?
Må jeg utvide med sub eller spiller de bra nok bass? (sånn bass du føler på kroppen)
Har dere alternativ høyttalere som jeg heller burde kjøpe? (rundt denne prisen)

Alt jeg venter på nå, er at Dere bekrefter at dette "virker" så springe eg å kjøpe me ein gang, me mindre dere e litt skeptiske..

-Takker
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2004 06.53.05 #2 av 6
Postet av: kakehode
Ser ikke så verst ut det her, men pokker fikk du tak i X1 til 10000?!?!?!?
Og høyttalerne kan spille bass som bare juling de, følgelig med dugelig forsterkeri, men ærlig talt, en av Yamahas minste modeller har sine klare begrensninger i bassområdet! Dermed er det flaks for deg at HFC selger ut H/K til svært rabatterte priser om dagen, så her ligger alt til rette for et kupp! Men går du fremdeles for Yamaha, må du nok legge på en sub får virkelig å kjenne trøkket! Og siden du får prosjektoren så billig, hvorfor ikke legge litt mer i dvd-spilleren, og da få mer ut av den glimrende prsosjektoren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2004 06.53.45 #3 av 6
Postet av: ParisBamse
Hei igjen

Javel? sooo.. hvilken forsterker mener du jeg skal kjøpe da? Vil helst ikke for høyt opp i pris grunnet lærlinge lønn men hvis jeg må invistere i sub kan det vel lønne seg med en annen forsterker.
Jeg tenkte på Yamaha sin pga av to grunner:
1.Lyd og Bilde anbefaling (sammen med proson høyttaler pakken)
2.Den har så masse! DTS,ProLogicII,DolbyDigital osv, har ikke så møye peiling, men alt det er sikkert bra.

Jaja, ellers får du tak i billig X1 på it24.no (ja, jeg har nettopp hørt om dem jeg også )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2004 06.56.47 #4 av 6
Postet av: Diablito
"ParisBamse" skrev:Hei
"Proson - Reality 63 MKII 8000kr"

Det jeg lurer på er som sagt hvilken høyttalere jeg skal ha
Har blitt anbefalt http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=62&id=636
Er dette noe å ha på?
Må jeg utvide med sub eller spiller de bra nok bass? (sånn bass du føler på kroppen)
Har dere alternativ høyttalere som jeg heller burde kjøpe? (rundt denne prisen)

Alt jeg venter på nå, er at Dere bekrefter at dette "virker" så springe eg å kjøpe me ein gang, me mindre dere e litt skeptiske..

-Takker



Jeg kjøpte selv den pakken og er veldig fornøyd med lyden som jeg synes er er veldig god! (Prisen tatt i betraktning)
(Hørte de i butikken med en H/K 3550 og jeg har en H/K 4550 selv). Holder fortsatt på å spille de inn, og bassen er forsåvidt bra den, med endel trøkk når en skrur opp volumet, men til filmbruk så "mangler" det liksom noe.

Så jeg kjøpte en 10" jbl sub og det hjalp godt på for å si det pent, men særlig "fysisk" ble det jo ikke, så jeg har byttet den i en 12" jbl som jeg håper å få testet i kveld (til stor glede for naboene mine tenker jeg )

Jeg vurderte også yamaha sine receivere pga mange gode testresultater, men jeg ble noe skeptisk over endel tester jeg fant på nett hvor de hadde testet hvor mye effekt de egentlig leverte i forhold til oppgitt effekt, og det var jo ikke i nærheten engang!

Og når de i tillegg hadde mindre watt ut på 4ohm enn på 8ohm, så sier det litt om at strømforsyningen ikke er helt god... Da er H/K mye bedre for å si det pent! og 3550 er jo på tilbud nå til 3995,- eller noe sånt...
(Og i en eller annen test med 3550 så skrev de at film var aldri så morsom som på 3550! Så til hjemmekino så er den jo et opplagt valg! )

Ellers vil jeg sterkt anbefale H/K sin jubileumsmodell dvd spiller, DVD 506 som jeg også kjøpte. Veldig bra både på dvd og cd! Så hvis de har flere igjen bør du så absolutt vurdere den! Mangler desverre både sacd og dvd-audio, men jeg fant ut at jeg egentlig ikke har bruk for det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2004 06.58.27 #5 av 6
Postet av: Jarle
Hei!
Har selv nettopp kjøpt disse høyttalerene og de låter svært bra! De er utrolig detaljert og åpen i øvre mellomtone og diskant. Aukutstisk gitar, piano, vokaler og blåsere låter helt utrolig. Har ikke rukket å spille dem skikkelig inn ennå så jeg vet ikke hvordan bassen fungerer i min stue. I demo-rommet til hificenetet virket de veldig bra, men kanskje litt for fyldig i øvre bassområde mellom ca 80-100 Hz. Tenkte jeg skulle prøve å avstemme porten litt anderledes når jeg har spilt dem inn. Hørte forresten på BW 603 før jeg kjøpt disse og må si jeg ble skuffet. De spilte rett og slett kjedelig med svært lite nyansert mellomtone.
Liker du aukustisk musikk er i hverfall en høyttaler å anbefale.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2004 06.59.08 #6 av 6
Postet av: Cyprez
"Jarle" skrev:Hei!
Har selv nettopp kjøpt disse høyttalerene og de låter svært bra! De er utrolig detaljert og åpen i øvre mellomtone og diskant. Aukutstisk gitar, piano, vokaler og blåsere låter helt utrolig. Har ikke rukket å spille dem skikkelig inn ennå så jeg vet ikke hvordan bassen fungerer i min stue. I demo-rommet til hificenetet virket de veldig bra, men kanskje litt for fyldig i øvre bassområde mellom ca 80-100 Hz. Tenkte jeg skulle prøve å avstemme porten litt anderledes når jeg har spilt dem inn. Hørte forresten på BW 603 før jeg kjøpt disse og må si jeg ble skuffet. De spilte rett og slett kjedelig med svært lite nyansert mellomtone.
Liker du aukustisk musikk er i hverfall en høyttaler å anbefale.


Lurer virkelig på hvilken forsterker og oppsett du hørte på B/W 603. Jeg har disse høyttalerene og de låter helt fantastisk. Heller ikke uten grunn at disse har vunnet mange tester. Har aldri sett dem kommet dårlig ut noe sted. Her er det selvfølgelig lytte opplevelsen som teller, men ærlig talt så må det ha vært noe galt med oppsettet du hørte på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar