Logo

Kun DVD opptaker eller begge deler

Skriv et svar
14.04.2005 18.14.47 #1 av 10
Postet av: Tercius
Tenkte jeg skulle kjøpe meg DVD opptaker og lurte på om jeg skulle slå to fluer i en smekk så jeg slapp å kjøpe DVD spiler i tillegg.
Er kvaliteten bra nok på opptakerne til spilling av DVD, eller er DVD spiller å anbefale?
Etter jeg kjøpte meg plasma skjerm har jeg bestemt meg for å kjøpe en spiller med DVI eller HDMI utgang, men skal og ha opptaker og de som har DVI eller HDMI er det jo en ganske høy pris på.

:roll:
If God had wanted women to play ball, he would've made them men
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 19.12.11 #2 av 10
Postet av: Knut
"Tercius" skrev:Tenkte jeg skulle kjøpe meg DVD opptaker og lurte på om jeg skulle slå to fluer i en smekk så jeg slapp å kjøpe DVD spiler i tillegg.
Er kvaliteten bra nok på opptakerne til spilling av DVD, eller er DVD spiller å anbefale?
Etter jeg kjøpte meg plasma skjerm har jeg bestemt meg for å kjøpe en spiller med DVI eller HDMI utgang, men skal og ha opptaker og de som har DVI eller HDMI er det jo en ganske høy pris på.

:roll:


Har du plasma og vil bruke DVI / HDMI tror jeg du nok kommer billigere ut av det med å kjøpe to forkskjellige - en til ren opptaksbruk og en dedikert avspiller med DVI / HDMI. Opptaker med DVI/HDMI tror jeg er veldig dyrt!
Hadde du hatt vanlig crt-tv ville jeg gått for en spiller slik jeg har, se min hjemmekino.

Finner bare en DVD-opptaker/HDD-opptaker med HDMI i farten,
http://www.hjemmekino.no/database/recinfo.aspx?ID=27
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 13.25.04 #3 av 10
Postet av: Tercius
Ja, 15 tusen er litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke på DVD spiller, får en del rimelige ser jeg med DVI og/eller HDMI og DVD opptakerne er jo ikke så fryktelig dyr.
Kjøpe en brukt DVD spiller kanskje og en mdit på treet opptaker så bør det vel holde med 8-10 tusen kanskje?
If God had wanted women to play ball, he would've made them men
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 13.47.53 #4 av 10
Postet av: Knut
"Tercius" skrev:Ja, 15 tusen er litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke på DVD spiller, får en del rimelige ser jeg med DVI og/eller HDMI og DVD opptakerne er jo ikke så fryktelig dyr.
Kjøpe en brukt DVD spiller kanskje og en mdit på treet opptaker så bør det vel holde med 8-10 tusen kanskje?


Mener å huske at noen kanskje skulle selge sin Denon 2910 her på forumet, tror det er et godt valg!
En ok dvd-opptaker til 4-5 tusen i tillegg så er du i mål.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 13.48.53 #5 av 10
Postet av: Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 16.31.17 #6 av 10
Postet av: Tercius
Takker så mye
Skal se hva jeg klarer å skrape sammen, har kjøpt både ny receiver og Plasma den siste måneden så jeg har svidd 45 k allerede, men hadde lyst å bytte ut DVD spilleren med en med DVI/HDMI utgang.
If God had wanted women to play ball, he would've made them men
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 16.43.42 #7 av 10
Postet av: Knut
"Tercius" skrev:Takker så mye
Skal se hva jeg klarer å skrape sammen, har kjøpt både ny receiver og Plasma den siste måneden så jeg har svidd 45 k allerede, men hadde lyst å bytte ut DVD spilleren med en med DVI/HDMI utgang.


Jeg ville i allefall prioritert dvd-spiller med DVI/HDMI før opptaker ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 16.48.33 #8 av 10
Postet av: Tercius
Er det mye forskjell på kvalitet fra Scart sammenlignet med DVI?
Har en gammel Pioneer DV 525 nå og er blitt fortalt at jeg får mye bedre bilde med en nyere spiller med DVI eller HDMI utgang.
If God had wanted women to play ball, he would've made them men
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 17.00.25 #9 av 10
Postet av: Knut
"Tercius" skrev:Er det mye forskjell på kvalitet fra Scart sammenlignet med DVI?
Har en gammel Pioneer DV 525 nå og er blitt fortalt at jeg får mye bedre bilde med en nyere spiller med DVI eller HDMI utgang.


Dette kan andre svare mye mer utfyllende på enn meg - men har du en plasma med DVI/HDMI inngang vil bildet bli betydelig bedre ved korrekt bruk av DVD-spiller med DVI/HDMI, kontra scart. Komponent er vell det eneste akseptable analoge signalet (?)...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2005 17.04.16 #10 av 10
Postet av: Tercius
Har hørt dette jeg oxo, men har hverken erfaring eller peiling på dette siden jeg er forholdsvis fersk i faget..:)
If God had wanted women to play ball, he would've made them men
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar