Logo

Kontaktvansker med komponent-kabler...

Skriv et svar
20.10.2005 09.35.44 #1 av 3
Postet av: dejavu
Heisann
Fikk min første projektor noensinne i går. Og stresset selvsagt vannvittig med å få den opp å gå. Har da endelig kjøpt meg en HP 7122.

Vel,etter noe om og men fikk jeg signal fra parabol, men bare i svart- hvitt.Brukte en videokabel. Etter ennå mer om og men, fikk jeg bilde fra DVD-spiller, med samme kabel.Da i farger.

Faktisk ganske fornøyd med resultat. Men,som noen her skriver,-mye vil ha mer. Så jeg monterte komponent kabler fra DVD-spiller og til projektor. Her skjer zipp. Bare et blått bilde hvor projektor er "waiting", noe jeg antar skyldes at den ikke får kontakt. Har liksom vært gjennom oppsett-meny, og huket av for komponent-tilkobling.

Har også gjort dette på DVD-spiller.

Er det noen typiske brølere nybegynnere gjør, med tanke på tilkobling av komponent-kabler? Og hvorfor viser projektoren svart-hvitt fra parabolen, men farger fra DVD(med samme kabel..)

Takk for innspill!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 17.44.02 #2 av 3
Postet av: Tannoy
"dejavu" skrev:Heisann
Fikk min første projektor noensinne i går. Og stresset selvsagt vannvittig med å få den opp å gå. Har da endelig kjøpt meg en HP 7122.

Vel,etter noe om og men fikk jeg signal fra parabol, men bare i svart- hvitt.Brukte en videokabel. Etter ennå mer om og men, fikk jeg bilde fra DVD-spiller, med samme kabel.Da i farger.

Faktisk ganske fornøyd med resultat. Men,som noen her skriver,-mye vil ha mer. Så jeg monterte komponent kabler fra DVD-spiller og til projektor. Her skjer zipp. Bare et blått bilde hvor projektor er "waiting", noe jeg antar skyldes at den ikke får kontakt. Har liksom vært gjennom oppsett-meny, og huket av for komponent-tilkobling.

Har også gjort dette på DVD-spiller.

Er det noen typiske brølere nybegynnere gjør, med tanke på tilkobling av komponent-kabler? Og hvorfor viser projektoren svart-hvitt fra parabolen, men farger fra DVD(med samme kabel..)

Takk for innspill!


Uten å kunne så mye om PJ så høres det kanskje ut til at du må lese litt mer i bruksanvisningen. Tipper at problemene dine ligger i innstillingene.
Lykke til!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 17.49.12 #3 av 3
Postet av: Rune
Grunnen til sort/hvit fra parabolen er at scartkontakten er satt opp til å sende ut RGB/kompositt og ikke s-video på paraboldekoderen.


Har du valgt progressiv komponent eller vanlig interlaced. Prøv å bytt på det for å få bilde.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar