Logo

Komplette hjemmekinogsystem vs. komponent anlegg?

Skriv et svar
07.10.2006 08.45.04 #1 av 3
Postet av: Amadesus
En ting jeg synes er rart når det diskuteres komplette anlegg opp i mot komponent anlegg er pris spørsmålet. Jeg ser at mange argumenterer at det er enkelt å bytte ut f.eks. høyttalere eller receiver senere, MEN man får vel et ganske bra komplett anlegg til samme prisen og kanskje faktisk også lavere pris enn hva f.eks. et par gode fronthøttalere koster. F.eks. får man jo Pioneer rcs606-H som fikk toppkarakter i bladet Hjemmekino til ca. 7900,- kroner hos Elkjøp osv. Men hvis man ønsker å kjøpe en god hjemmekinoreceiver alene vil jo en slik koste minst 5000 kroner. Og hva skjer hvis det kommer nye lydformater med HD DVD og Blueray spillerne f.eks. HD DTS eller noe slikt, da må man likevel skifte ut den dyre receiveren hvis man vil ha full utnyttelse.

En annen ting jeg lurer på er om det er mulig å koble til f.eks. Xbox360 og andre kilder til slike komplette systemer, hvis ikke dette er mulig så er det jo et stort minus, det er jeg enig i.

Jeg skjønner jo for all del at man ikke kan få samme lyd ut av slike komplette anlegg, men ikke alle har dedikerte rom for hjemmekino og må benytte seg av stuen som deles med resten av familien.

Noen synspunkter på mine kommentarer. Og finnes det gode slike systemer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2006 09.36.54 #2 av 3
Postet av: orso
Synes regnestykket ditt blir feil. Skal man ha en receiver som matcher receiver delen i et komplett system, trenger den ikke å koste 5000 kr. Den billigste du finner på markedet vil sansynligvis være bedre enn den som sittet i et komplett system.
Riktig det at nye lydformater er på vei. Jeg anbefaler derfor folk å kjøpe en brukt receiver nå. Til ca. 2000 kr burde du få bra receiver.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2006 14.27.32 #3 av 3
Postet av: boly
Vil man ha det nyeste må man skifte alt når man har et komplett anl. Har man komponenter skifter man bare ut en ting av gangen.

Alle har hver sin smak, og det finnes gode komplette anl. hvis det er det man liker.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar