Logo

Komplett hjemmekino oppsett. DALI SUITE SERIEN

Skriv et svar
15.04.2010 10.33.28 #1 av 1
Postet av: Aalesund_Trooper
Dette er et Dali Suite anlegg.
Suite 3.5 i front,
C0.8 senter,
Suite 2.5 på siden,
R0.8 på vegg bak og
Dali Consept 12 Sub.
I skrivende stund er det gjort noen endringer, da jeg ikke har plass til alt i min nåværende leilighet. Dali 3.5 er satt vekk og Dali 2.5 er flyttet fram i front.
Driveren var en Denon AVR 2307,
Byttet ut mot en onkyo!
Samsung BD 1500 Bluray spiller.
TV er Samsung`s 55" LED.
Prosjektor: Optoma HD 73.

Pris prosjektor: 23.000,-
Pris komplett 7.1 høytalere: 29.000,-
Pris forsterker: 5000,- denon (gamle)
Pris Onkyo NR 809 - 8999,- (ny)
Pris TV 22.000,-
Pris prosjektor: 22.000,-
Pris Spiller: 3000,-
Pris kabler samlet: ca 3000,-
(for sammenligning)

Da jeg ikke har mulighet til å ha volum knappen vridd opp i det høyeste nivå, så klarer Denon jobben utmerket.
(Hvor naiv går det ann å bli?)
Denne skal oppgraderes til HD Reciever i sommer.( Takk og lov for det!)
Lydbildet er åpent og mildt for øret. Vokalen kommer godt fram uten at det blir noe bitende kvasse "S"er. I den første sekvensen i filmen STAR TREK, holder romskipet på å komme inn i stuen. ( Dette var før jeg var klar over hva som egentlig kunne leveres. Føler meg noe tåpelig her jeg sitter nå.)
Men lydbildet er varmt og lunt, og er ikke noe ubehagelig å høre på. (Skrudde opp volumet litt her da) Jeg er veldig fornøyd med det Suite serien klarer å prestere samlet. Det har desverre ikke samme "phunchen" som B&W leverer med sine høytaler serier i rundt samme prisklasse.
(Trekker tilbake den konklusjonen)
Men jeg mener Dali er et steg foran i hjemmekino oppsett, da B&W er veldig på hugget og kvass i det øverste segmentet, og kan bli slitsomt i lengden.
Å henge bakhøytalerene nesten under taket, (15-20 cm fra taket) var et godt tips fra en av mine bekjente. Fra å henge nesten rett bak meg til over hodet, var en stor forskjell. Man kunne ikke høre at de var der bak lenger, men du hørte susen og splintrene for forbi meg når det eksploderte. Anbefales å prøves. Om mulig stille retningen ned slik at de sikter mot frontene.
Til musikk mener DALI SUITE egner seg godt til de som liker vokal musikk, jazz og pop. Rock er de desverre for snill til. Der trenger du mer trøkk og phunch. Får ikke full HD lyd med denne denonen, så jeg må benytte meg av en optisk lydkabel til DTS.
Samsungen er et fargesprakende gnist regn, men faller på kne i mørke sekvenser da klouding kommer tydelig fram på sidene.
Veldig kjedelig, for ellers er tven helt glimrende.
Denne kommer til å byttes ut med en plasma i nærmeste framtid. (Panasonic V20?)
Dette er min mening om dette oppsettet. Håper flere kan komme med sine oppsett, beskrive det litt som her, og beskrive hvordan det oppleves under film og musikk. Vær ærlig og kom med det du selv mener, noe som er bra og hva som mangler. Pris er til sammenligning. Gleder meg til å høre hva andre sitter å bedøver øyne og ører med.
Bilder:http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=240&
Pluss: :mrgreen:
Stort åpent og rent lydbilde
Stille ved lavt volum. (støy).
Rent og klar tale i senter
Glimrende skråstilte bakhøytalere.

Minus: :cry:
Mangler phunch i det nedre bass
segmentet ( U/sub ) Denon sin skyld!
Tar en del plass
Bluray spiller er treg i oppstart.
TV har lyslekkasje i mørke scener.
Mangler FULL HD LYD.



Noen som har noe av det samme her, med noen egne meninger? Vil gjerne høre hva andre eiere har å si om dette. Kanskje noen har Dali suite med en annen Reciever har en annen opplevelse enn det jeg har?

Det har blitt etter innkjøp av ny reciever fra onkyo noe helt annet en det denon leverte. Punchen og dynamikken er kommet helt fram nå! Jeg var IKKE klar over hva daliene EGENTLIG kunne levere før Onkyoen kom i hus.
Denon'en gikk på hue ut gjennom døra!
Nå blir lyden servert slik jeg ønsker det.
Front: Dali Suite 3.8,
Side: Dali suite 2.5,
Bak: Dali Suite R0.8
Center: Dali Suite C0.8,
Sub: Dali Consept 12,
Bluray: Samsung BP 1500, Forsterker: Onkyo 809. (SOLGT:Denon AVR-2307
TV: Samsung 55", LED PROJEKTOR: Optoma HD 73 LERRET: Elite Screen

Have fun??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar