Logo

Komplett hjemmekino anlegg til rundt 5000,-

Skriv et svar
26.11.2009 19.56.13 #1 av 5
Postet av: JarleR
Hei.
Jeg har nylig kjøpt meg et flott plasma TV, Panasonic 50S10E, og trenger et anlegg som en boost i helhets opplevelsen.
Med tanke på at jeg bor i blokk, og ikke er rik, ser jeg for meg at rundt 5-6000 burde holde.
Jeg er ikke avhengig av masse kraft i anlegget, men setter stor pris god og klar lyd.
For øvrig har jeg to muligheter:

1: Å kjøpe et fullstendig 5.1 hjemmekino anlegg (minus blueray/dvd spiller)
2: Å bruke to gode Sony høytalere som jeg har, som bakre høytalere, og heller legge litt mer i to gulvhøytalere forran, og forsterkeren.

En senter kan jeg evt vente med, om det vil presse for mye på prisen og derav kvaliteten på høytalerene.
Som sagt er jeg ikke avhengig masse kraft i anlegget, siden jeg trolig ikke får noe nytte av det, og vil heller fokusere på god, klar og myk lyd, men uten at det blir flatt.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Burde jeg satse på et kommende pakketilbud, eller kanskje sette sammen et eget?
Setter stor pris på all hjelp, og tips.

- Jarle
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2009 20.34.22 #2 av 5
Postet av: pelleplay64
Hei
:D
Siden du er i startfasen av Hjemmekinoviruset så bruk det du har fra før.
Bruk litt tid til å høre på høyttalere.
Besøk de seriøse aktørene av lyd og bilde så får du ofte gode råd.
Lykke til.

Pelleplay64
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2009 14.59.15 #3 av 5
Postet av: pelleplay64
Du må jo legge ut bilde av den flotte skjermen du har.
Så kan vi følge med på utviklingen din når det kommer høytalere på plass.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2009 00.49.41 #4 av 5
Postet av: JarleR
Takk for tips og råd. Om du/dere skulle komme over et par flotte gulvhøytalere og en allright forsterker, så legge gjerne ut link.
Skal nok få knipset et bilde av skjermen min :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2009 10.46.27 #5 av 5
Postet av: Runner
Du kan jo starte med et par KEF http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/loskomponent/hoyttalere/KEFC5B/kef-hoyttaler en god høyttaler til 4995,- nå til crazy pris denne helgen til 2995,-
Mere informasjon finner du på hjemmesiden til Akustikk http://www.akustikk.no/Kef_C_series.htm

Anbefaler også og søke litt på forumet, det ligger mange anbefalinger her om samme emnet.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar