Logo

Kobling mellom Onkyo SR-605 og Xbox360 med komponent

Skriv et svar
20.11.2007 15.39.48 #1 av 11
Postet av: jivac
Har bestillt Onkyo SR-605 og skal koble opp med bl.a. Xbox360(uten HDMI utgang).
Hva er beste oppsett for dette da?

a) Koble komponent rett i TV og optisk i reciever?
b) Koble komponent og optisk i reciever?(kvalitetstap?)
Ettersom hva jeg har forstått så kan du koble alle kildene dine til revieveren, og en HDMI fra reciever til TV.
c)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 17.33.27 #2 av 11
Postet av: ingobingo
det er helt opp til deg hvordan du kobler det. Sikkert like greit og koble xbox til forsterker og hdmi til tv.
Kvalitets tapet er minimalt, sådu trenger ikke koble xboxen rett i tv....men du kan hvis du vil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 18.07.32 #3 av 11
Postet av: jivac
Jo da, jeg vet jeg kan om jeg vil. Lurer bare på hva som er best, å la komponent gå direkte i tv, eller via reciever med hdmi der i fra. Hvor stort vil kvalitetstaper være, om det er noe. Har 360 Dolby TrueHD and DTS-HD? Går det kun via hdmi? Vil den nedknovertere signalene fra 360 og opp igjen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 18.39.55 #4 av 11
Jeg ville koblet alt gjennon reciveren.

Bilebehandlingen i denne reciveren skal visst være ganske så god. 360 har ikke støtte for de høyoppløste lydformatene.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 19.46.44 #5 av 11
Postet av: jivac
Men hvordan behandler reciever bildet da? Komponent rett i tv= ingen behandling....Blir det bedre ved å la reciever behandle bildet, og til hva?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 20.46.38 #6 av 11
Her begynner vi å snakke om et relativt avansert tema. Mange av dagens recivere har mulighet for å konvertere signalet mellom de forskjellige bildesignaltypene. Som i ditt tilfelle er komponent til HDMI.

Denne reciveren bruker en bildebehandling fra Faroudja kalt DCDi.
Det er en formatomformer som kan gjøre kan linjeflettete signaler om til progressive ved å bruke avanserte bevegelsesalgoritmer inn for å beregne de linjene som mangler i hvert delbilde. Den skal også gjøre kantene skarpere ved hjelp av deinterlasering.

Altså du kobler til en komponent kabel inn til reciveren, inni i reciveren er det en bildebehandlingskrets som gjør diverse oppgaver. Deretter sender den signalet ut via HDMI til Tvén. Har desverre ikke satt meg så inn i dette tema, foreløpig. Så fint hvis noen kan avkrefte eller bekrefte hvordan min oppfatning om dette er.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 22.46.09 #7 av 11
Postet av: jivac
Fryktet at det kanskje var et noe avansert svar jeg kunne få tilbake :)
Men altså, jeg får jo 720p fra komponent til tv, er det noe poeng da å koble, komponenten til reciever, så fra reciever til tv...om det alikevel blir 720p...blir det noe bedre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 22.52.53 #8 av 11
Man har begrensede tilkoblinger til sin flatskjerm og når man da har mulighet til å samle alle disse til en enhet og det i de aller fleste tilfeller blir bedre og enklere å styre, gjør mange dette.

Jeg anbefaler deg å prøve begge deler hvis du har mulighet til det, så du kan selv sammenligne om du merker noen forskjell.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 09.27.52 #9 av 11
Postet av: teebee
har selv koblet opp min 360 via denne recieveren. hovedgrunnen er at min tv ikke har komponent inganger så var eneste løsning om jeg ville unngå å bruke scart.

en fordel med å koble den via recievern er at du slipper skifte kanal på både tv og reciever for å spille/se på 360. har ikke prøvd optisk lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 10.31.38 #10 av 11
Postet av: larsrrrr
Hei. Har du prøvd å kjøre begge løsningene nå? Vurderer selv å bestille 605, og er spent på hvor mye dårligere bildet blir når du kjører gjennom en receiver. Kan umulig tro at bildet skulle bli noe bedre. Xboxen leverer jo som du selv sier 720p på egen hånd.

"jivac" skrev:Har bestillt Onkyo SR-605 og skal koble opp med bl.a. Xbox360(uten HDMI utgang).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 11.50.50 #11 av 11
Postet av: jivac
Ikke mottatt reciever enda. Tror egentlig ikke bildet blir noe dårligere, og ikke noe bedre heller, foruten det at HDMI er en bedre kabel enn komponent. Det som er greit å kjøre den gjennom recieveren er det at du slipper enda en kabel inn i TV'en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar