Logo

Koble til HD-tuner

Skriv et svar
30.12.2008 10.36.42 #1 av 3
Postet av: tdale
I dag har jeg følgende oppsett:

Digital tuner (ikke HD) koblet med scart til DVD-opptaker. HDMI fra opptakeren til surround receiver. HDMI fra surround receiver '
til tv. Når det er koblet slik kan jeg bruke tv-pause funksjonen på dvd-opptakeren, i og med at jeg ser satelittfjernsyn gjennom dvd-opptakeren.

Men, når jeg så skal få meg en HD-tuner, får jeg jo en HDMI utgang på den. Men på DVD-opptakeren er det ikke HDMi inngang, bare utgang. Da må jeg koble satalittuneren direkte til surround receiveren, og ikke via DVD opptakeren. Men kan jeg da bruke tv-pause, i og med at tv-signalet ikke går veien om opptakeren?

Og skal dvd-opptakeren bare kobles til surroundreceiveren med HDMI, eller må jeg koble noe mellom opptaker og tuner?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 10.54.58 #2 av 3
Postet av: Rune
Det må kobles slik

DVD opptaker -> HDMI ->Receiver
Tuner -> HDMI > Receiver
Tuner -> SCART - > DVD Opptaker.

Du vil da kunne ta opp sendinger. Er dog usikker på om du må endre oppsettet på tuner for å få sendt signal ut på scart eller om signalet går ut på begge samtidig. HD signal vil uansett ikke komme via SCART. Pausing av sendinger får du kun til hvis du ser via opptaker da. (da med redusert kvalitet)

Får håpe det dukker opp DVD Opptaker med HDMI inngang, men det er nok grunnet rettighetsproblemer at det ikke har gjort det. (du vil få "perfekte" kopier)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 18.06.56 #3 av 3
Postet av: tdale
Ok. skjønner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar