Logo

Koble Mediastreamer til Hjemmekinoanlegget....

Skriv et svar
28.01.2010 17.05.26 #1 av 4
Postet av: Håvard1978
Jeg har bestilt en slik NetGear EVA9150 mediastreamer, og tenker å koble denne til mitt hjemmekinoanlegg.
Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette.

Fra før av har jeg koblet en HD-tuner og en BluRay-spiller til Recieveren. Da har jeg brukt opp antall HDMI-innganger på den.
I tillegg har jeg selvsagt brukt SPDIF fra tuneren til Recieveren.
Jeg har videre koblet HDMI fra Recieveren til Plasma-skjermen. Den har 3 innganger, så her har jeg 2 ledige.

Jeg kunne nok ha koblet HDMI og SPDIF fra mediastreameren og direkte til Plasma-skjermen, men da har jeg vel ikke kontakt med Recieveren?
Så hvordan gjør jeg dette?

(Jeg har ikke noe høyt ønske om å koble om mitt nåværende utstyr noe dramatisk, fordi alt styres av en Logitec Harmony, og er litt redd for at det blir "krøll" der. Det vil si, kona har nettopp lært seg å bruke logitec`n etter 2mnd mareritt.....)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2010 19.26.34 #2 av 4
Postet av: teebee
hvorfor hdmi og spdif? burde holde med hdmi for lyd og bilde. vet du om det er lyd ut på din tv? kan hjelpe om du sier hvilken tv, reciever og hd tuner du har.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2010 21.01.03 #3 av 4
Postet av: Håvard1978
Hei!
Jeg har blitt fortalt at man må ha SPDIF + HDMI fra Canal Digitals HDtuner for å få lyd+bilde, men jeg har ikke prøvd uten SPDIF...
Dette er utstyret jeg har:
Pioneer LX08BD Reciever
Pioneer LX08BDP BluRay spiller
KEF KHT2005.3 Høytalere
Canal Digital HD PVR 101 ST Tuner
LG 50" PlasmaTv 50PS3000
Logitech Harmony One Remote Control

Har bestilt:
NetGear Digital Entertainer Elite 500GB mediastreamer
Netgear Ready NAS Duo RND2110 1TB HD
Netgear RangeMAX Dual Band Wireless-N Ruter
Og for ordens skyld: Fujitsu AMILO Xi3670-013 Laptop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2010 23.08.17 #4 av 4
Postet av: shg
Hei Håvard

TV Manualen (Norsk, pdf)

Ettersom jeg kan se utifra TV og Receiver, kan du koble en Toslink (digital Optical) fra TV til Receiver.
Da kan du bruke HDMI innganger på TV og få lyden sendt til Receiver. Husk å endre lydoppsettet på TV (s. side 19 og 89 i manualen i link over)

Dette har jeg hjulpet flere med på forumet her (med sukksess!).
Har selv Toslink fra TV til forsterker, og det funker utmerket! (link til mitt oppsett i Utstyrslisten under)
Husk at du må velge riktig lydinngang på forsterker når du bruker Mediastreameren.

Lykke til.
shg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar