Logo

Koble Fiber og Viasat for opptak på DVD rec

Skriv et svar
22.02.2007 09.58.52 #1 av 3
Postet av: owen
Jeg har akkurat fått Fiberoptisk kabel og har i tillegg Viasat parabol. Skulle derfor ha endel kanaler å velge mellom. Bildet på min Pioneer XA427 blir helt supert.

Det jeg ønsker litt tips om er hvordan jeg skal koble alt sammen slik at jeg kan se på en kanal (f.eks på Fiberen) og samtid ta opp fra en annen (fra Visat parabolen). Dersom jeg kobler alt via DVD recorder'en så tror jeg ikke jeg kan se på en annen kanal. Dersom jeg kobler modemet for Fiberen til AV1, kan jeg da ta opp selv om TV er slått av eller må jeg da koble via DVD recorder?

Som dere skjønner er jeg litt grønn her, men alle tips er til stor hjelp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2007 08.09.48 #2 av 3
Postet av: Rune
Hvis du har en dvd opptaker med HDMI/komponent ville jeg gjort følgende

1. Koblet opptakeren til TV med HDMI/komponent

2. Koblet fiberboks scart nr 2 til AV1 på opptaker

3. Koblet Viasat boks scart nr 2 til AV2.

Jeg forutsetter da at dekoderene har 2 scartutganger.

(dette er ingen optimal løsning siden det bare vil bli rgb opptak på AV2 på opptakere)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2007 12.06.30 #3 av 3
Postet av: owen
"Rune" skrev:Hvis du har en dvd opptaker med HDMI/komponent ville jeg gjort følgende

1. Koblet opptakeren til TV med HDMI/komponent

2. Koblet fiberboks scart nr 2 til AV1 på opptaker

3. Koblet Viasat boks scart nr 2 til AV2.

Jeg forutsetter da at dekoderene har 2 scartutganger.

(dette er ingen optimal løsning siden det bare vil bli rgb opptak på AV2 på opptakere)


Takker for svar, men problem er at dvd opptaker er av litt eldre årgang og har ikke HDMI. Vurderer å kjøpe ny, men er litt synd å legge ut så masse ekstra bare for å få HDMI. Ellers så har fiberboksen kun 1 scart, mens Viasat har flere. Må se litt på dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar