Logo

Koble en HDMI dvd spiller til analogt surround (sony dx410)

Skriv et svar
25.01.2007 20.59.59 #1 av 6
Postet av: jokke11
Hei,

Er i en liten knipe eg håper noen kan hjelpe meg med. Har en HDMI dvd-spiller, og ett analogt hjemmekino anlegg (dz410, sony). Finnes det en mulighet til å bruke HDMI dvd-spilleren og samtidig bruke surround systemet? Kvaliteten på dvd som kom med surrounden er bare helt håpløs på min 42" plasma.....

hjelp mottas med masse takk!

-joachim
jkaland@gmail.com
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2007 22.16.26 #2 av 6
Postet av: arntos
Suround anlegget ditt har analog lyd inngang. Den kan brukes fra DVD spilleren, men da får du kun pro logic lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2007 22.22.22 #3 av 6
Postet av: jokke11
Hei,

Eg tenkte mer på bildet enn lyden faktisk...er ett hjemmekino system.... alt går via dvd spilleren som fulgte med, men bilde ved DVD e helt håløst siden den bruker scart.... og ikke hdmi....

hjelp....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2007 20.46.54 #4 av 6
Postet av: arntos
Skjønner ikke hvorfor du skal koble fra HDMI spilleren og inn på det andre anlegget!B. ildet via HDMI og rett inn i plasma skjermen er det beste
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2007 20.56.01 #5 av 6
Postet av: jokke11
joda, det vet eg. men eg må koble dvd med hdmi og dvd'en som surrounded er kobla opp mot i lag... har nå kjørt en scart mellom de to og det ser ut til å funke fint.... bare hdmien går inn i tven....

om noen har bedre tips, så kjør på, har ikke så god peiling på dette...

takk igjen,

-jokke
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2007 18.36.40 #6 av 6
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg kjenner ikke til anlegget ditt men:Koble HDMI'en rett i TV'en. Kjöp en optisk eller coax- kabel og koble den til receiveren. Da får du digital 5.1 lyd fra DVD-spilleren og inn i anlegget, akkurat som du ville fått med HDMI. Dette er selvfölgelig avhengig av at du har en digital lydinngang på anlegget ditt. En liten svart plugg som stikker ut bak på forsterker og DVD-spiller. Denne skal fjernes og optisk kabel kobles der.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar