Logo

Klipsch vs Audiopro til hjemmekino?

Skriv et svar
11.08.2005 22.57.13 #1 av 9
Postet av: Ookami
Har ment å kjøpe Klipsch RF/S/C-25 til hjemmekinoen drevet av en H/K AVR635. Som sub blir det en SVS PB10-ISD.

Har når sett litt på Audiopro.
Hvordan er disse sammenlignet med Klipschene? Er ute etter Kinolyd :)

Front: Blue Diamond V.2
Center: Black Vector V.2
Bak: Black Pearl V.2
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2005 23.31.47 #2 av 9
Postet av: Vector
Dette kan ikke samenlignes! Klipsch har en utrolig morrofaktor\kino lyd, som ikke ligner grisen!

Om du skal ha "sikkelig" kino lyd. Så gå for Klipsch! jeg har Klipsch sjøl, så vet åssen dette låter til film. Og samenligne Klipsch med Audiopro til film er ikke et spørsmål en gang :wink:

Det er ikke mange høyttalere som slår Klipsch på film, da skal du vertfall betale en god del for det :wink:

Så ikke ver i tvil her. Klipsch er helt suverene til film!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2005 07.00.38 #3 av 9
Postet av: Typhoon7
Jeg er ikke i tvil.

Jeg hadde valgt Audio Pro, men jeg er en av de som ikke helt får taket på Klipsch. Jeg synes Audio Pro'ene er mye mer behagelige i forhold til min smak.

Anbefaler deg at du tar deg en tur og hører på Klipsch, hvis det ikke allerede er gjort.
Liker du dem, er de i stand til å lage liv i hjemmekinoen.

Audio Pro'ene bør høres på :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2005 09.42.28 #4 av 9
Postet av: antiloop
"Lund" skrev:Dette kan ikke samenlignes! Klipsch har en utrolig morrofaktor\kino lyd, som ikke ligner grisen!

Om du skal ha "sikkelig" kino lyd. Så gå for Klipsch! jeg har Klipsch sjøl, så vet åssen dette låter til film. Og samenligne Klipsch med Audiopro til film er ikke et spørsmål en gang :wink:

Det er ikke mange høyttalere som slår Klipsch på film, da skal du vertfall betale en god del for det :wink:

Så ikke ver i tvil her. Klipsch er helt suverene til film!


Hvilke erfaringer har du til Audiopro for komme med slike bastante formeninger???
Trondheim: Byen hvor de peneste damene bor


http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/antiloop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2005 09.45.10 #5 av 9
Postet av: Vector
Jepp. Du må nesten høre på dem sjøl, for dette er en smaks sak :)



Jeg har ikke så mye erfaring med Audiopro. Men nok til å komme med ett sånnt innlegg!

Jeg har hørt Audiopro en 4 ganger, og Klipsch har jeg sjøl. Men "jeg" syntes ikke det kan samenlignes. Det er min mening!

Audiopro er kjempe høyttalere det også, men ikke helt min smak :)

Jeg syntes Klipsch knuser det meste i sin prisklasse på film, men musikk er de ikke så gode. Og Audiopro duger til musikk og film, men har ikke samme morro faktoren!

Klipsch spiller bedre en Audiopro på film! Audiopro er kanskje en mer allrounder :)

Dette er bare en sak du må lytte etter!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 23.51.50 #6 av 9
Postet av: thoresa
jeg har selv et par Klipschorn, og har hørt de fleste modeller som Klipsch har. har også hørt Audiopro, og vil påstå disse produsentene leverer helt forskjellige høytaler typer! for å si det enkelt er Audiopro mye mer nøytrale, og mindre dynamiske i forhold til Klipsch. Hos Klipsch får du mye av alt, noe som kan bli litt for mye av det gode for enkelte. Jeg for min del liker det, og jeg synes Klipsch fungerer vel så bra på musikk som på film. Klipschorna jeg har stående hjemme er til dags dato de beste høytalerne jeg har hørt! Og jeg kommer aldri til å selge dem! Mitt råd er: lytt til begge, og gjør deg opp en mening utfra det!

Lykke til!
Gjør det du kan, med det du har, der du er.
(Roosevelt)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2005 18.17.17 #7 av 9
Postet av: Jack_is_back
"Ookami" skrev:Har ment å kjøpe Klipsch RF/S/C-25 til hjemmekinoen drevet av en H/K AVR635. Som sub blir det en SVS PB10-ISD.

Har når sett litt på Audiopro.
Hvordan er disse sammenlignet med Klipschene? Er ute etter Kinolyd :)

Front: Blue Diamond V.2
Center: Black Vector V.2
Bak: Black Pearl V.2



Kan definitivt gå god for Audiopro....kjøpte nettop Black diamond V2(samme som blue,bare uten aktiv sub),Center: Black Vector V.2
Bak: Black Pearl V.2+ B 1.36 sub,kjempehøytalere til både film og musikk...disse drives med en Pioneer AVX3S er kjempefornøyd :[/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 11.57.29 #8 av 9
Postet av: Alex F
Audio Pro kan anbefales på det sterkeste. Her får du mye for pengene, og høyttaleren passer også bra til musikk. Det er ikke uten grunn denne høyttaleren ble kåret til årets beste i 2004 av L&B og DVD&HJK.

Klipsch er også en annen prisklasse. Denne låter skarpt og direkte og passer perfekt til hjemmekino. Skal du bare bruke høyttalerne til hjemmekino, ville jeg gått for Klipsch. Skal du bruke dem også til musikk, ville jeg definitivt ha testet dem grundig, for å finne ut om du liker lyden. Dette er en elske eller hate høyttalere, spør du meg. For mitt vedkommende blir den for "hard" til musikk, men så er jeg en "pusegutt" som elsker Mirage lyden. :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 21.15.07 #9 av 9
Postet av: kid
Fikk audio-pro sub i dag, meget fornøyd med den iallefall. Alt annet jeg har hørt og lest om Audiopro har vært postivt også, men er vel øret som hører som det så fint heter. :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar