Logo

Klarer min Yamaha å spille av brente DVD dual layer plater?

Skriv et svar
27.09.2005 19.18.59 #1 av 3
Postet av: Koma
Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Yamaha S557 som spiller av de fleste formater. I tillegg skal jeg snart oppgradere min DVD brenner til en DVD dual brenner.

I spesifikasjonene til Yamahaen står det at den klarer DVD dual layer (ikke noe mer info om dette), men spørsmålet er om det er noen forskjell på hvordan en spiller leser en brent DVD dual layer plate og en original og dermed om min spiller takler det?

Jeg håper at jeg klarte å utrykke meg ordentlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 06.36.44 #2 av 3
Postet av: Falcon
Et sted å se er: http://www.videohelp.com, der pleier det å komme rapporter
på hva de forskjellige spillerene klarer å spille.

I ditt tilfelle så er ikke spilleren testet enda med denne konfigurasjonen.

Det er i visse tilfeller noen spillere som ikke klarer å spille brente dual layer, så det er ingen garanti at spilleren klarer å spille av Dual Layer selv om at den selvfølgelig klarer å spille av trykte Dual Layer plater.

Litt på siden, men...
Når det gjelder brenner for dual layer og dvd så anbefaler jeg BENQ DW1640, da den har fått en funksjon som heter Solid Burn. Dette gjør at spilleren lærer seg hvordan den skal brenne de forskjellige dvd plater fra forskjellige produsenter. (Husk at de siste versionene av firmware må installeres for denne funksjonen).

Jeg har testet denne funksjonen og sammen med overburn så brenner jeg DVD-R 4x Plater i 12X uten problemer.(Maxell).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 07.46.26 #3 av 3
Postet av: Falcon
Jeg teste å brenne en Dual Layer DVD+R DL og klarte ikke å spille av den på Xbox'en min, så det kan være endel spillere som ikke klarer å spille av DL.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar