Logo

Kjøpe tv fra nettbutikk?

Skriv et svar
14.09.2008 16.53.34 #1 av 3
Postet av: molly
Jeg har tenkt å kjøpe en Panasonic plasma tv (trolig 42PZ800) fra nettbutikk. Lurer på om det er helt kurrant å kjøpe tv på nettet? Får jeg akkurat den samme tven som om jeg hadde kjøpt den i en butikk? Er paralellimport et problem? Og hva er problemet hvis tven er paralellimportert? Kan jeg forholde meg til det norske Panasonic kontoret hvis jeg skal reklamere/ha reperasjon? Jeg skal betale med visa kredittkort, og antar at dette er trykt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2008 20.02.08 #2 av 3
Postet av: Rune
Det varierer nok veldig utifra hvilken nettbutikk du handler fra. Det som jeg ser som den største riskoen er å handle fra små og nyoppstartede nettbutikker. En rekke av dem paralellimporterer apparatene noe som gjør at leverandøren ikke vil reparerer. Man er i utgangspunktet beskyttet av forbrukerkjøpsloven slik at nettbutikken er ansvarlig for å reparerer, men markedet er hardt og det finnes nok veldig mange optimister som starter butikk uten å se at det ikke er lønnsomt som de tror. Derfor er det en del nettbutikker som forsvinner/går konkurs.

Forskjeller mellom importerere apparater kan varierer fra ingeting til annet menyspråk/bruksanvisning og annen tuner.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2008 19.30.52 #3 av 3
Postet av: molly
Takk for svar. Forstår at jeg bør kjøpe en som ikke er paralellimportert. Jeg er ny på dette feltet... Kan du si noen navn på etablerte nettbutikker? Hilsen Molly
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar