Logo

Kjøp av subwoofer

Skriv et svar
23.10.2009 10.30.52 #1 av 5
Postet av: Banif
Hei!

Har nå tenkt og kjøpe meg en subwoofer siden jeg syntes det blir litt tynt med bare receiveren og frontene mine.
Men da lurer jeg litt på hvilken subwoofer jeg skal kjøpe meg. Kan si at av høyttalere har jeg DALI Concept 6 også har jeg en DENON AVR-1910 receiver. Har sett litt på XTZ 99 W10.16 og lurer på om den er bra nok.

lurer også litt på hvilke kabler jeg trenger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 10.38.50 #2 av 5
Postet av: roffe
Hva er budsjettet ditt? Hvor stort rom skal du fylle med lyd? Hva slags bruk skal du ha (kun film, eller både film og musikk?)
Kabler avhenger litt av hvilken sub du velger, men alle surroundreceivere har en RCA-utgang til subwoofer, så det du trenger er en lang RCA-kabel, helst skjermet, og kanskje et Y-ledd (litt avhengig av tilkoblingsmulighetene på subwooferen du velger).

XTZ 99 W10.16 er bra den, og om den makser ut budsjettet ditt, så går du ikke feil med den. Men jeg skulle gjerne vite hvor stort rom du har. Den får ikke buksebeina til å blafre og tupeene til å fly i en diger stue, for å si det slik.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 12.46.37 #3 av 5
Postet av: Banif
Takk for kjapt svar :smile:
Rommet jeg har nå er ikke på mer enn ca 15 kvm, men skal kanskje snart flytte og da vil det trolig bli ett større rom.
Kunne sikkert lagt i litt til i en subwoofer, men har ikke akkurat mye penger som student :p
Jeg skal bruke det til film, musikk og spill.

Trenger jeg en Y-splitt til den subwooferen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 18.09.57 #4 av 5
Postet av: roffe
I henhold til manualen trenger du ikke det. Manualen finner du her: http://www.xtz.se/manualer/xtz_99w1016_ ... svensk.pdf

På 15kvadrat og på studentøkonomi er dette et flott valg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 18.32.30 #5 av 5
Postet av: Banif
Ok
Tusen takk for hjelpen :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar