Logo

Kjøp av storskjerm!

Skriv et svar
06.06.2004 22.03.40 #1 av 12
Postet av: - MaRe -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 00.43.02 #2 av 12
Postet av: Rune
Heisann.

Har valget vært opp til meg så hadde jeg kjøpt Plasma. Den er ikke så retningsavhengig og gir bedre bilde enn de 2 andre alternativene. Den Plasma TV du nevner har innebygd tuner slik at du trenger ikke noe ekstra.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 06.35.01 #3 av 12
Postet av: Frode
"- MaRe -" skrev:Har hørt en del at folk har blitt fornøyd med PHILIPS 42PF9945 Plasma men har jo hørt en del om levetiden på dette.


Ingenting å bekymre seg for, så sant du ikke har planer om å beholde denne TV'n i 12-15 år. Dagens plasmaer skal holde i 40-60.000 timer, som tilsvarer så mange år ved "normal" bruk. Innbrennening er jo et annet tema, men er du forsiktig, og ikke har DVD-spiller-logoen stående på i timesvis bør du ikke bekymre deg.

Det blir jo en del dyrere med Plasma i og med at man må ha Tuner.. :x


Har ikke Phillips'en innebygget tuner, da?

For jeg kan vell ikke bruke DVD spilleren min?


Nei. Du kan muligens bruke en DVD-opptaker, siden den har innebygget tuner. I tillegg får du gjerne flere (scart-)innganger dersom du har en ekstern tunerboks.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 14.05.20 #4 av 12
Postet av: - MaRe -
"Rune" skrev:Heisann.

Har valget vært opp til meg så hadde jeg kjøpt Plasma. Den er ikke så retningsavhengig og gir bedre bilde enn de 2 andre alternativene. Den Plasma TV du nevner har innebygd tuner slik at du trenger ikke noe ekstra.


Ok,da blir det nok Plasmaen! Jippi.. :lol: Så den har innebygd tuner ja. :D
Takk for hjelpen! :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 14.09.40 #5 av 12
Postet av: - MaRe -
"Frode" skrev:
"- MaRe -" skrev:Har hørt en del at folk har blitt fornøyd med PHILIPS 42PF9945 Plasma men har jo hørt en del om levetiden på dette.


Ingenting å bekymre seg for, så sant du ikke har planer om å beholde denne TV'n i 12-15 år. Dagens plasmaer skal holde i 40-60.000 timer, som tilsvarer så mange år ved "normal" bruk. Innbrennening er jo et annet tema, men er du forsiktig, og ikke har DVD-spiller-logoen stående på i timesvis bør du ikke bekymre deg.

Det blir jo en del dyrere med Plasma i og med at man må ha Tuner.. :x


Har ikke Phillips'en innebygget tuner, da?

For jeg kan vell ikke bruke DVD spilleren min?


Nei. Du kan muligens bruke en DVD-opptaker, siden den har innebygget tuner. I tillegg får du gjerne flere (scart-)innganger dersom du har en ekstern tunerboks.


Ok,jeg kommer nok til å bli litt mer forsiktig ang bilde stående på skjermen lenge.Bruker den mest til TV så det blir ikke noe problem. Takk! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 20.46.27 #6 av 12
Postet av: - MaRe -
Jeg har nå vært og sett på den plasmaen og synes bilder er overlegent i forhold til Thompson 52".. Jeg gå heller etter kvalitet en kvantitet.. :lol: De hadde kun en demomodell som hang oppe og den har jeg sett der i ca 6mnd og den står sikkert på i ca 10 timer om dagen og jeg regnet med at den har stått på i ca 1500timer. Hva burde jeg by for den? Ny pris er 25K. Jeg synes selv at hvis jeg får den for 22K så skal jeg være fornøyd? :roll: :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 20.59.06 #7 av 12
Postet av: Rune
Heisann.

Er litt overrasket over at du mener det er en demomodell som har hengt der i 6 mnd. Så gammel er nelig ikke denne TV'n. Tror du må ha forvekslet med 9965 som ser slik ut og at det er en slik du har observert tidligere. Såvidt jeg vet så ble ikke denne tilgjengelig til butikkene for under en måned siden. (jeg er dog kun 95% sikker påd ette)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 22.14.41 #8 av 12
Postet av: - MaRe -
"Rune" skrev:Heisann.

Er litt overrasket over at du mener det er en demomodell som har hengt der i 6 mnd. Så gammel er nelig ikke denne TV'n. Tror du må ha forvekslet med 9965 som ser slik ut og at det er en slik du har observert tidligere. Såvidt jeg vet så ble ikke denne tilgjengelig til butikkene for under en måned siden. (jeg er dog kun 95% sikker påd ette)


Hmm,ok. Jeg så ikke etter akkurat hva det sto på den.Jeg skal sjekke igjen i morgen tror jeg. Men jeg er ganske sikker på at det er PHILIPS 42PF9945 .Jeg har ikke sett at den har hengt oppe i 6mnd men jeg antok det pga av at jeg så den forrige som hang der ble solgt og det var ca 6mnd siden.Det var da en Samsung. men hvis den har hengt der i ca 1mnd,hvor mye burde jeg by da? :roll: :?: Er dette en bra plasma eller midt på treet? :D Stemmer det at denne har kostet 40K før??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2004 22.21.34 #9 av 12
Postet av: Rune
Jeg tenkte kanskje at det tidlige har vært en 9965 som hang på samme plass, men som nå er byttet i en 9945 på samme plass.

Kan kan nok stemme at den tidligere har kostet 40k. I utgangspunktet så erstatter den 9955.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2004 22.40.05 #10 av 12
Postet av: - MaRe -
"Rune" skrev:Jeg tenkte kanskje at det tidlige har vært en 9965 som hang på samme plass, men som nå er byttet i en 9945 på samme plass.

Kan kan nok stemme at den tidligere har kostet 40k. I utgangspunktet så erstatter den 9955.


Jippi. :D da er den kjøpt inn.skal hente den i dag.Prisen har gått opp til 29995kr nå.Fikk den til 25K da med litt smisking! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2004 23.38.27 #11 av 12
Postet av: Rune
Gratulerer. Har sjekket litt idag. Kan ikke vært den tv'n du har sett på veggen i 6 måneder. TVn var ikke tilgjengelig da.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2004 11.13.26 #12 av 12
Postet av: - MaRe -
"Rune" skrev:Gratulerer. Har sjekket litt idag. Kan ikke vært den tv'n du har sett på veggen i 6 måneder. TVn var ikke tilgjengelig da.


Det stemmer det Rune,det var Philips 9965 eller 9955 som de hadde der for ca 6mnd siden.Jeg fik ikke demomodellen da,jeg fikk en ny i eske.Og det var 9945.Han sa at de skulle få inn en ny heftig Samsung snart til 33K. :wink:

EDIT: Da henger den GODT på veggen... Heeeerrrrlig!! :D Anbafales på det sterkeste! :idea:

Takk for all hjelp jeg har fått her inne,og spesiellt deg Rune. :wink: :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar