Logo

Kjøp av hjemmekinoforsterker

Skriv et svar
02.11.2005 23.26.26 #16 av 42
Postet av: Atle Torp
Hjelper jo fint lite om den kommer med THX ultra ditt og datt eller ett års gratis forbruk av q-tips, hvis den ikke matcher høyttalerne. Matching er jo det viktigste vi driver med...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 17.32.07 #17 av 42
Postet av: Schumacher
Regner med at denne karen som tenker på å bruke 40 laken på en surround amp ikke tenker å matche den til evig tid med Fisher eller Sharp høytalere fra mid-80 talls..
Å hvis man er litt framsynt vet du akto så går det an å kjøpe ett komponent av gangen og oppgradere senere.Hvis man har en surround amp til 40 laken har man hvertfall MULIGHETEN til å få storslått lyd ikke bare når den kjøpes,men fremover også.
Synes du er kritisk til ett slikt kjøp på rimelig lite gjennomtenkt grunnlag.
Synes denne karen begynner i helt rett ende jeg.Ser altfor ofte at folk tror de har ett steikanes bra anlegg hvis De kjøper seg Burmester B100,Dynaudio Evidence Master eller B&W 800D for så å matche dette med en reciver til 5000......For å sette det på spissen........
03.11.2005 18.08.34 #18 av 42
Jeg er helt enig med deg på generellt grunnlag, men jeg vet at de som kjøper utstyr i den prisklassen ikke slår seg til ro med det anlegget for evig. Og kjøper du en surroundreceiver til 40k, så er du låst. Denne får man igjen 20k for brukt. Slik er det dessverre.

Derfor mener jeg, hvis lyden står i fokus, at man bør gå for separate enheter. Neste gang han eller hun da skal kjøpe seg nye høyttalere, så er det meget mulig at det holder med å bytte ut enkeltkomponenter, og vil da komme ut bedre økonomisk.

THX-godkjenningen er ikke verdt noe spør du meg. Produktet blir dyrere, og lyden forblir det samme. Hvorfor blåser de største produsentene av ren hifi i en slik godkjenning. Fordi det gjør ikke annet med deres produkt enn å heve prisen, for en slik godkjenning er langt i fra gratis...
03.11.2005 22.14.49 #19 av 42
Postet av: jogrind
Hei
Dersom jeg skulle brukt 40 høvdinger på surroundforsterker er det vel Arcam sin kombinasjon som er favoritten.
Arcam AVP700 og P1000. se på http://www.arcam.no

Mvh jogrind
04.11.2005 02.17.09 #20 av 42
Jogrind er smart, det er ikke ett dumt forslag. Arcam har også skjønt det. AVR 200 er for svak, jeg vet ikke om det er det samme med AVR 300, men det nye konseptet dems er helt på høyde med mine erfaringer. Hold effekt utenom! Dessuten lager Arcam produkter som spiller musikk.
04.11.2005 09.36.28 #21 av 42
Akto...

Når du hinter frempå om at en surround amp ikke er verdt prisen i den klassen og at THX-godkjenning ikke er verdt noe så synes jeg du avslører manglende innsikt her.
For det første,tom ultra-Hi-end produsenter som Classe og Parasound sin Halo serie reklamerer med at komponentene er THX Ultra 2 godkjent.
Og spør du meg så får du mindre for hva du betaler for ved kjøp av separate komponenter enn hvertfall VSA AX 10 AI-S.
Separate komponenter blir ofte veldig for dyre og inneholder sjelden noe som jeg ikke synes ikke skal undervurderes:romkorreksjon.
Når VSA AX 10 AI-S i tillegg er tunet av rimelig godt beryktede Air Studios i London så er det heller ingen lydmessig ulempe.
Hvilke separate komponenter til 40 laken er bedre enn VSA AX10 AI-S...???
Parasound sin New Classic..????
Rotel sitt nedre prissegment...???...No way.....

Kraft er det nok av uansett i en surroundamp til denne prisen.Nå den driver relativt tungdreve Hi-End høytalere krystallklart til smertegrensa så er vel det grunn nok.
Og når det gjelder romkorreksjon,så mener jeg det er alfa og omega ,spesielt på film.Film på høyt nivå uten slikt gir øreskjærende diskant og ett lydbilde som setter komponetet tilbake 5 år.
Samme på musikk.

Selv om du aldri ville anbefalt ett slikt produkt som du sier så valgte hvertfall jeg,og det mener jeg andre også bør gjøre,å høre på f.eks klider som Lyd&Bilde og DVD&hjemmekino som har hatt denne til referanse leeenge nå i prisklassen.....
Red Lasse Svendsen og i Lyd&Bilde og Håvard Holmedal i DVD&Hjemmekino mener tross alt at denne leverer Hi-End status i lyd i stereo.
Tror du skal slite lenge akto med å finne ett produkt som gir mer og bedre lyd for pengene for 40 laken,det seg være film og musikk enn en Pioneer VSA AX 10 AI-S....
04.11.2005 15.38.10 #22 av 42
Vi er uenige, det er greit.
04.11.2005 15.55.49 #23 av 42
Postet av: pnerbye
Helt enig med Akto. THX er ikke noe annet enn en dyr logo.

Oddemann (trådstarter) er ikke særlig med i denne tråden heller har jeg lagt merke til. Hvilke behov har han?
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
04.11.2005 16.07.35 #24 av 42
THX-godkjent pc-høytaler.....???

Jeg snakker om THX Ultra 2 akto.......Er liten forskjell der er det ikke...???
Og når det gjelder hvem som har problem så er vel det bevist nå at det ligger ikke hos meg....
Jeg aner ikke hvor mange tellerskritt pr mobil,SMS og e-post jeg har vekslet med Lasse Svendsen og Geir Nordby i Lyd&Bilde og Håvard Holmedal i DVD&Hjemmekino,men det er ikke få...
Og akkurat hvem jeg har kontakt med til enhver tid om hva..DET har du vel ikke innsikt i.
Ingen er vel så dum at man kjøper ett produkt til 40 laken uten å ha sett det eller hørt der,og jeg vil ha meg frabedt at du insinuerer at jeg gjør det.Hele mitt oppsett er anskaffet etter mye lytting og sammenligning.
"Man må teste selv"sier du.Greit nok,men du sa jo at du aldri ville anbefalt ett slikt produkt som Pioneer VSA AX 10 AI-S....
Hør du hørt den da å sammenlignet den med alternativer til samme pris...?????
04.11.2005 16.33.05 #25 av 42
Postet av: kjelle
synst du må tåle andres synspunkt schumacher.å sitte å bli personlig mot de du argumenterer mot synest jeg er forkastelig.blir nesten litt latterlig å sitte å lese hva du skriver...
04.11.2005 16.37.11 #26 av 42
Postet av: orso
Kan jeg få minne om at det var Oddemann (trådstarter) som ville noen tips her. Ser ut som om han har meldt seg ut. Kanskje diskusjonen ble for heftig :lol:
04.11.2005 18.01.00 #27 av 42
Smaken er nå som baken! Ikke noen grunn til å skjelle noen ut for den eller påstå at de ikke har innsikt. Det blir som å påstå at det er teit å ikke like fiskeboller fordi det er så godt.

Hadde jeg hatt 40000 til receiver hadde jeg garantert gått for separate komponenter. Dette er mye mere skalerbart. Etter få år er sikkert prosessordelen passè, så da kan jeg fortsatt bruke effektforsterkerene og heller handle ny prosessor.

04.11.2005 18.03.30 #28 av 42
"Schumacher" skrev:Synes dessuten at det er ett lavmål at du stempler de få bladene vi har her i landet om vår interesse som kjøpt å betalt av annonsekroner.

Tror du løssalgsprisen alene betaler for innholdet? :shock: All grunn til litt sunn skepsis ifht det en leser i slike blader selv om det kanskje ikke er grunn til å bli helt paranoid.

04.11.2005 18.42.24 #29 av 42
Alvorlig talt...

Dette er ikke værre enn hva som blir utvekslet på Tabloid og Redaksjon 1...!!!
Kom ned fra deres høye hester...!!!

Utsagn som"THX Ultra 2 betyr ingenting"(riktignok skal man ikke se for mye på THX,Select og Select ll og alle de greiene der,men THX Ultra 2 brygger for en viss kvalitet uansett)
"Rotel er ikke mer enn ett vanlig produkt.... :?: "
"Classe ikke noe særlig... :shock: "
"Dra inn skribenter som du ikke kjenner..."Hva vet han om hvem jeg kjenner...?!?!?!?
"Man må teste det selv..."Greit nok,men ville aldri anbefalt Pioneer VSA AX10 AI-S....Men har trolig aldri hørt den.....

Slikt har en rimelig heve-øyebryn-faktor spør du meg....

Hvis jeg har vært så personlig her at det er forkastelig,ja da er jeg glad for at det er mer takhøyde her jeg er hos meg og mine og alle jeg kjenner.
Mener du virkelig at jeg har skjelt ut noen har pnerbye...???
Det blir nevnt paranoid også.......Det er vel ikke jeg som er det med ett slikt reaksjonsmønster...

Er det ikke takhøyde for mer enn dette på foraet så melder jeg meg ut.
Dette blir litt for Jantelov-fundamentalistisk for meg....
04.11.2005 19.41.56 #30 av 42
Beklager uttalelse om utskjelling, men du begynner å bli litt ufin når du beskylder en kar som Akto for å ha manglende innsikt. Han er faktisk kjent på forumet som en mann med erfaring og sunne meninger. Det er liksom greit å være uenige uten at en skal kalle hverandre for dumme.

Jeg skal og passe meg.

Kan vi ikke la denne diskusjonen ligge og heller se om Oddemann dukker opp med pengene igjen?

Tror vi alle har noe å bidra med i diskusjonen hvis vi kan holde oss til faglige argumenter.

Skriv et svar