Logo

Kjennetegn

Skriv et svar
21.09.2007 21.40.40 #1 av 7
Alle ulike merker har en spesiell lydsignatur. Nå tenker jeg både på forsterkere/recivere og høytalere. Så hva kjennetegner hvert eget merket syntes dere?

Feks:
Electrocompaniet- Varm lyd
Pioneer -Lys?
Klipsch- Dynamikk
CV - Party
Osv.

(Generelt sett)
Slik kan vi da feks se hva som vil passe bra sammen, da kanskje feks at en høytaler som er lys i toppen ikke vil passe så bra sammen med en lys forsterker.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2007 10.48.18 #2 av 7
Yamaha-Nøytralt
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2007 11.11.04 #3 av 7
Postet av: petre2006
Onkyo - Nøytralt
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2007 10.16.13 #4 av 7
Postet av: flotepewz
dynaBel - Dynamikk og lunt
E inte bara bara laga movi, må ha rett lait, rett sound, krispy sorroundsound
onkyo 605 | dynabel dy7250 | XTZ 99 W10.16 | toshiba hd-e1 | samsung bd-p1500 | samsung le46a856 | xbox 360 | htpc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2007 18.59.08 #5 av 7
Postet av: kamelon
Funderte litt over denne tråden. Og glimrende tråd egentlig, men burde vi ikke si litt mer om hvordan vi kan dra konklusjoner på et enkelt produkt?F.eks si hvilket utstyr vi har testet sammen med?Føler det til tider kan være litt vrient å fastslå en lydsignatur med mindre man har hørt forskjellige kombinasjoner..Mine gamle Tannoy reveal låter f.eks litt ullent i mellomtonen ilag med yamaha..Derimot ilag med Onkyo låter mellomtonen greit, mens toppen er litt diffus og nasal. Med Pioneer derimot er det bassen som er problemet og ifølge spektrumsanalysatoren er det en voldsom "peak" på ca 180hz(??) på denne forsterkeren. Da kan man til dels fastslå signaturen på forsterkerene...Trodde jeg..Så koblet jeg opp Audio Pro blue diamond på de nevnte tre merkene. Med god hjelp av spektrumsanalysatoren til Klark Technik endret imidlertidig ting seg litt..Der yamahaen var litt bomull i mellomtonen var det nå plutselig greit der.Men nå var det en svak heving i toppen..Onkyoen var tildels lik(men litt rot i mellomtonen denne gang..?).Pioneeren var faktisk nesten dønn lik..Så jeg for min del kunne ikke fastslå en helt nøyaktig signatur...Noen synspunkt?
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2008 09.55.58 #6 av 7
Du har ett poeng der ja, så man må ta visse forbehold før man kommer med en konklusjon, som og ha hørt ulike kombinasjoner. Så kanskje skrive hvilken forsterker du har hørt på også, da er det mulig å beskrive en bestemt lydsignatur med det samme.

Alle bidrag er til hjelp!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 17.07.23 #7 av 7
Postet av: Zleepyme
Kjører Denon og Dali kombinasjon. Normalt sett kanskje litt lyst i toppen? Men med Vincent effektforsterkeren med en varm mellomtoneklang, så syns jeg at kombinasjonen er knall :D
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar