Logo

KJdjsadklajsdklajdklasd

Skriv et svar
29.10.2005 17.54.58 #1 av 6
Postet av: Bjarte_j
jdsadasdasdasd
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2005 18.36.24 #2 av 6
Postet av: oandre
har du noen krav til høytalerne?
skal de bare brukes til film?
eller hvis de skal også brukes til musikk...hvilken?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2005 20.38.20 #3 av 6
Postet av: Bjarte_j
"oandre" skrev:har du noen krav til høytalerne?
skal de bare brukes til film?
eller hvis de skal også brukes til musikk...hvilken?


Til film fra TVen, og til musikk/lyder fra spill fra PC. Musikksjanger som spilles er vel punk-rock, pop, heavy metal.. Vil ikke ha altfor mye kraft i dem, så punk-rocken blir for hard. De skal være gode til å spille det meste av musikk.
Men hva med systemet jeg har linket til, og forsterkerne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2005 20.56.06 #4 av 6
Postet av: kjelle
hei! anbefaler nåkk en gang dali consept systemet til hifiklubben.10k
koster det.til forsterker kan jeg anbefale den nye pioneer 915.koster 4k.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2005 21.22.34 #5 av 6
Postet av: Bjarte_j
"kjelle" skrev:hei! anbefaler nåkk en gang dali consept systemet til hifiklubben.10k
koster det.til forsterker kan jeg anbefale den nye pioneer 915.koster 4k.


FyFlate, den Pioneer 915 var deilig. Høytalerne var heller ikke så verst, men snakker om å tøye prisklassen. :P Finner man de høytalerne brukt?

Fikk dette svaret på Gitarnorge.no:

Poenget med surround er å få lyd på alle kanter ja, det stemmer. Det er imidlertid et par ting man må tenke over før man går for en surroundløsning; når en skal ha fem høytallere i stedet for to, samt en mer komplisert forsterker, vil man få dårligere lyd per krone. Selv om det ser ut som om du har utvidet budsjettet ditt litt ville jeg egentlig fortsatt foreslå å gå for en stereoløsning, fordi de aller fleste for det meste hører på musikk, og her skal man uansett bare bruke to høytallere. Der er selvfølgelig en avgjørelse du må ta selv basert på egne behov, men med mindre du er spesielt interessert i film og lite interessert i å skulle få bra lyd når du hører på musikk, vil jeg rimelig hardnakket påstå at det beste er å gå for et stereosystem.

Jeg har ikke mer enn såvidt hørt på JBL-settet, så det tør jeg ikke si stort om. Teac har forholdsvis gode produkter, jeg ville holdt meg unna den billigste receiveren, men den til 4500,- er faktisk ikke så hakkende gal. Rotel er et merke du absolutt bør kikke etter, de har hatt noen serier i de senere årene (RA-01 eller RA-02, mulig de har oppdatert modellbetegnelsene, jeg er ikke helt inne i dette for tiden), vanvittig god lyd for pengene.


Stemmer det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2005 21.57.09 #6 av 6
Postet av: kjelle
consept er en ganske ny serie,så jeg tviler på du får dem brukt.men gå for pioneeren den er meget god.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar