molly
Aktiv
E-post
Jeg har tenkt å kjøpe en Panasonic plasma tv (trolig 42PZ800) fra nettbutikk. Lurer på om det er helt kurrant å kjøpe tv på nettet? Får jeg akkurat den samme tven som om jeg hadde kjøpt den i en butikk? Er paralellimport et problem? Og hva er problemet hvis tven er paralellimportert? Kan jeg forholde meg til det norske Panasonic kontoret hvis jeg skal reklamere/ha reperasjon? Jeg skal betale med visa kredittkort, og antar at dette er trykt.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det varierer nok veldig utifra hvilken nettbutikk du handler fra. Det som jeg ser som den største riskoen er å handle fra små og nyoppstartede nettbutikker. En rekke av dem paralellimporterer apparatene noe som gjør at leverandøren ikke vil reparerer. Man er i utgangspunktet beskyttet av forbrukerkjøpsloven slik at nettbutikken er ansvarlig for å reparerer, men markedet er hardt og det finnes nok veldig mange optimister som starter butikk uten å se at det ikke er lønnsomt som de tror. Derfor er det en del nettbutikker som forsvinner/går konkurs.
Forskjeller mellom importerere apparater kan varierer fra ingeting til annet menyspråk/bruksanvisning og annen tuner.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
molly
Aktiv
E-post
Takk for svar. Forstår at jeg bør kjøpe en som ikke er paralellimportert. Jeg er ny på dette feltet... Kan du si noen navn på etablerte nettbutikker? Hilsen Molly