Logo

Kjøpe projektor fra USA?

Skriv et svar
27.04.2008 08.49.16 #1 av 4
Postet av: 1972lan
Hei, er det noen som vet om man kan en projector som kjøpes fra USA her i Norge uten problemer? Jeg har bestemt meg for en Optoma HD73. Den koster ca 8.500 fra billigste leverandør i Norge, og ca 5.500 fra nettbutikk i USA (f.eks. http://www.pcvideoonline.com/productdet ... 8&crtag=cr) . Det jo fristende å spare kr 3.000, men jeg er altså redd for at det amerikanske produktet ikke kan brukes i Norge. Jeg er klar over at den må kunne ta 220V, men har hørt at det også kan være andre forskjeller som man må være oppmerksom på.

Et det noen som kan gi meg et godt svar på dette?

Fribeløpet ved innførsel av varer fra utlandet er kr 6.000 ved opphold mer enn 24 timer, slik at dette vil passere uten moms og toll.

mvh
NH
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 13.44.15 #2 av 4
Postet av: staffel
Sjekk ut mye pakken kommer til å veie. Og pass på at USA bruker 110V og ikke 230V slik vi har i norge.
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 10.03.29 #3 av 4
Postet av: Balthazar
Jeg er nybegynner på dette, men et par ting: Du må sannsynligvis sjekke PAL/NTSC, altså at den støtter det europeiske systemet PAL. Ut fra specs gjør den det, tror jeg, men jeg vet ikke hva som er forskjellen på PAL, PAL-M, PAL-N. Sikkert OK.

Du kan ikke bruke SCART-kabel, sannsynligvis. Ser ikke slik ut fra specs heller, men det finnes jo mange andre muligheter. Jeg er ikke akkurat ekspert så ta det jeg sier med en klype salt. Lykke til!!
"People demand freedom of speech, as a compensation for the freedom of thought which they seldom use" - Søren Kierkegaard
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2008 07.45.15 #4 av 4
Postet av: eple
Så vidt jeg vet er det ikke toll på elektronikk uansett kjøpesum.

Men regner med du fort må ut med 5-600 for strøm adapter og går den i stykker blir det jo vanskelig med garanti...

Selv vurderer jeg å bestille her

http://www.pricejapan.com/front/e_main_page.php
Sony PS 3, Logitech Harmony 1000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar