Du setter det litt på spissen. Du har 15.000,- og ikke mer enn det. Hvis du kjøper noen av de andre alternativene har du rammelerret og takfeste med på kjøpet, og kan storkose deg med det. Kjøper du BenQ PE8720 har du den og ett bredt smil rundt munnen, men ingen plass å sette den og ingen lerret å vise den på. Man kan alltids lage lerret, selvsagt, og i ettertid spare seg opp litt til å investere senere i det du mangler.
Så, i neste åndedrag, kan jeg meddele at PE8720 er billig nå. Noen plassr får du den for under 14.800,- nå, og den synker stadig. Du kan vente, og håpe lageret ikke tømmes fort nok og det vil stupe noen lapper til, eller så kan du vente til arvtageren (W9000 og W10000) går på dumping rundt neste jul, for da er det sikkert kommet en ny standard og/eller billigere måte å lage ting på. Da vil du i tillegg ha enda mer å rutte med da du er begynt å spare f.o.m idag
ELLER
Kjøpe deg et av de andre altenativene. Jeg skal ikke være reklame mann for PE8720, snarere tvert imot. Det er ingen av de andre valgene du nevner som er noe dårligt valg, men PE8720 er så mye bedre enn de, tro meg.
Joda, vert der selv, stod lenge å vippet. Originalt skulle jeg kjøpe meg en PE7800, men den gikk ut. Så tenkte jeg lenge på PE7700. Plutselig ble jeg tipset av forumkolega 'kamelon' om at nå ble det kø etter 8720, og det måtte bestilles, da denne fikk utenpå alt. Ingen kø, den er fortsatt lett tilgjengelig og jeg snappet ny en for en knakende god pris.
MEN
Dette hjelper deg lite, hvor mye jeg kan skrive opp i mente hav du skal kjøpe, men det jeg skisserer her, er den samme frustrasjon og leting etter en PJ jeg kunne gå god for, samtidig ikke drepe dagligt budsjett. Tok meg faktisk to år før jeg endelig fikk bestemt meg. Nå angrer jeg ingenting, nå bare venter jeg på et 106" rammelerret
Så, tips til hvordan bestemme seg
1. Følg lommeboken
2. Følg hjertet
3. Følg testresultat
Lykke til, en varm PE8720 hilsen fra
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U