Logo

Kjøpe ny tv

Skriv et svar
13.08.2008 12.44.22 #1 av 2
Postet av: Shrty
Så nå har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe ny tv, men trenger en del hjelp ettersom jeg er helt fersk på området.

Har bestemt meg for at jeg minimum skal ha 42" og Full HD.

Har lest igjennom guiden på forumet, er litt usikker men trur LCD passer best for meg.

Tv'en blir ståendes i ett lite rom, ca. 2-3 meter ifra der man sitter.

Bruksområde blir nok mest film/tv-serier ifra laptop (har HDMI utgang), men dvd/blue-ray filmer/nintendo wii spilling
er heller ikke helt uaktuelt.

Det er kun ett vindu på rommet og det blir bak der tv'en vil stå

Prisklasse blir nok fra 10,000-14,000 eller noe i området der, noen anbefalinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2008 20.09.08 #2 av 2
Hei og velkommen til forumet!

Jeg anbefaler deg at du først leser denne tråden; hvis du ikke har gjort det allerede:
viewtopic.php?f=8&t=10981

Angående hvilken TV du skal velge i din prisklasse ville jeg sett nærmere på Sony W4000, Panasonic PX80 og Samsung sin nye serie.

Sony W4000 er en meget god TV, den gir ett nøytrallt bilde og fargene er mette og gode. Detaljnivået er også godt og jeg kunne se alle mursteinene i husene som ble vist på testvideoen. Ellers er sortnivået godt og den har innebygd mottaker for Riks-TV.

- W4000 har fått noe som heter Picture Frame som gjør at du kan vise bilder når TVèn ikke er i bruk, hvis det er av interesse. Menysystemet ser veldig likt ut som menysystemet som er i PS3 og er enkelt å bruke. En annen ting som er vert å merke seg er at du kan skru av Sony lyset og ett annet lite pluss i mine øyne er at bordstativet er dreibart. Desigmessig syntes jeg personlig at den er ganske lekker.

Anbefaler deg samtidig som sagt å se på Panasonic PX80 og Samsung sin nye serie. Panasonic sin nye serie er meget god, men har ikke testet hvordan den er på PC, men ellers er det en fantastisk TV som gir svært mye for pengene. Den har også ett antirefleksdisplay som gjør at den passer i lysere omgivelser, jeg kunne se at det var mye bedre enn forgjengeren PX70 hvor man bare omtrent kunne se ett speilbilde av seg selv når det var lyst. Den er ikevel ikke like lyssterk som de andre LCDène som jeg så, men helt klart en forbedring. Så test også plasma å se hvordan den egner seg til PC-Bruk.

Lykke til på jakten! - Og husk at du kan benytte deg angreretten hvis du ikke skulle bli fornøyd...
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar