Logo

Kjøpe DVD HD-opptaker - JVC, Philips, Sony og Pioneer?

Skriv et svar
04.08.2005 12.44.50 #1 av 10
Postet av: garnish
Her kommer enda et spørsmål om valg av DVD-opptaker.

Tenker på å kjøpe en DVD Harddisk-opptaker til enkelt hjemmebruk. Har en gammel 20" TV, men må vel snart bytte denne ut med noe nyere (og tynnere?) Har også godt med DV-kasetter og VHS som jeg ønsker å redigere og legge over på DVD.

Har satt opp følgende muligheter:

JVC DR-MH30SE
Pioneer DVR 530
Sony RDR-HX710

Har skjønt at Philips ikke er noe å satse på???

Fordel med JVC er at denne har Buffer memory (tar opp automatisk siste 2-6 timer når den står på), som jeg har skjønt kan være riktig så praktisk. Har forstått at Pioneer og Sony ikke har dette.

Fordeler med Pioneer og Sony er at de er nyere og at de kan brenne DL-disker. Antar at nyere maskiner "automatisk" er bedre teknisk og funksjonelt. Sikkert mange andre fordeler med disse, i tillegg.

Er det noen som vet om JVC kommer med nye spillere snart, som kombinerer Buffer med DL-opptak?

Er det så mange fordeler med Pioneer/Sony (i forhold til mitt enkle bruk) til at det vil være dumt å kjøpe en "gammel" maskin som JVC'en. Tror selv at Bufferen har stor praktisk verdi.

Setter pris på om noen vil dele synspunkter.


Hilsen Garnish
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 13.54.34 #2 av 10
Postet av: Phelsior
Eh ... hvis du faktisk sitter med en 20" TV, ville jeg nok heller byttet ut denne før jeg hadde kjøpt meg HD / DVD spiller ^^
Lytt til musikken, ikke bare hør på den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 20.57.50 #3 av 10
Postet av: garnish
Joda, greit nok det. Du tar nok ikke så mye feil, men nå var det opptakeren jeg lurte på.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 22.12.11 #4 av 10
Postet av: Rune
Buffer memory kan kanskje være greit, men da må man huske på at man har den innstill på kanalen man ser på.

Philips er ikke dårlige spillere og de har også buffer memory, iallfall de jeg har testet. Tror de tar opp de siste 2 timer.

Personlig valgte jeg DVR 530 fra Pioneer grunnet brukervennlighet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 17.58.35 #5 av 10
Postet av: DonCato
Har nettopp kjøpt Philips HDRW 720/02, og den virker ok til mitt bruk.
Det kan sies at den starter opptak på kanalen du ser på umiddelbart etter at du slår på tven eller bytter kanal. Tror det er opp til 6 timer med opptak.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 20.25.20 #6 av 10
Postet av: Tiger
Vurderte selv Pioneer DVR 530 og Sony RDR-HX710, og kjøpte førstnevnte. Følgende er irritasjonsmomenter på Pioneer:

- mangler volumregulering på fjernkontrollen
- man kan ikke deaktivere EPG-oppdatering. Dette burde kunne deaktiveres for de av oss som ikke benytter tunerdelen i DVD-opptakeren.

Fordeler:

- alt annet :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2005 08.30.51 #7 av 10
Postet av: Eivind M
Hei

Valgte DVR 530 for ca 1 mnd siden og er utrolig fornøyd. Holder på med å legge over gml vhs opptak på HD og DVD. Det går som en drøm samt at det er enkelt å redigere litt på HD før brenningen, dele inn i kapitler, fjerne etc.


Tiger: Det er volum reg på DVD fjernkntr for TV, hvis det var det du mente.
Deaktiver EPG ved å fjerne postnr i GUIDE oppsettet

ANBEFALES :!: :!:
Mvh
Eivind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2005 15.48.40 #8 av 10
Postet av: Tiger
Volumkontrollen for DVD-opptakeren savner jeg fordi man da ikke kan koble den direkte til en effektforsterker. Man må mao. ha en foforsterker utenom...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 09.40.00 #9 av 10
Postet av: Ken_Tucky
"DonCato" skrev:Har nettopp kjøpt Philips HDRW 720/02, og den virker ok til mitt bruk.
Det kan sies at den starter opptak på kanalen du ser på umiddelbart etter at du slår på tven eller bytter kanal. Tror det er opp til 6 timer med opptak.


Synes brukervennligheten på denne Philips'en var helt elendig. Jeg byttet den inn etter få dager, og gikk istedet for en Sony hx910. Denne var knallbra! Utrolig brukervennlig, stor harddisk og mange finesser. Anbefales.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 22.32.09 #10 av 10
Postet av: Torja
Har selv Pioneer DVR 630, hardisken kan ikke bli stor nok :mrgreen: og syns den er kjembe bra. Pioneer 530 vant EISA prisen for beste hardisk opptaker hvis det skulle være av interesse.

Har bruk den til å ta opp filmer fra tv, ta opp musikkvideoer, opptak fra dv kamera og redigert og brent ut på dvd plate. Enkel og brukervennlig. Har også brukt som pause under tv film titting og kom tilbake og fortsatte å se filmen der jeg startet opptaket. Milevis bedre enn den gamle VHS maskinen som jeg ikke lenger savner :lol:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar