Logo

Kjøp av flatskjerm tv

Skriv et svar
02.10.2008 21.41.51 #1 av 13
Postet av: folkvord
Skal kjøpe meg flatskjerm, har tenkt å finne et til rundt 4000,- fant tven fra samsung til 4000 eller anbefaler dere jeg skal gå høyere?
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2008 16.38.32 #2 av 13
Jeg ville anbefalt deg å gå opp i prisklasse ja, i denne prisklassen er det ikke mange TVèr som imponerer med noen få hederlige unntak som Tatung. Uansett så vil jeg anbefale deg å gå opp i prisklasse da sortnivå, generell fargegjengivelse og bildebehandling sjelden er noe å skryte av i denne prisklassen. Hvilken skjermstørrelse er det du kunne ha tenkt deg og hva slags kilder er det som skal tilkobles?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2008 21.26.01 #3 av 13
Postet av: folkvord
Sitter omrent 2 meter fra tven, så det må nok bli 32, 37 eller 42 da eller?
Skal brukes mest til Film å TV skal vel kansje også kjøpe PS3 eller Blu Ray spiller.

Er det mulig å få et brukbart til rundt en 6-7 tusen?
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2008 21.49.32 #4 av 13
Det er mulig. Da vil jeg nok en gang anbefale deg Panasonic PX80. Den har ett matt display slik at den passer bedre i lysere omgivelser. Ikke rigtignok like lyssterk som LCD, men helt klart en forbedring siden forrige generasjon.

- Panasonc PX80 har ett godt sortnivå, den gjengir flotte farger og har ett godt dybdeperspektiv og bilden er skarpe. I denne prisklassen er dette svært bra og jeg ser vanskligheter med å finne noe bedre.

Mer informasjon om produktet finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=591

Tester finner du her:
http://www.teknofil.no/wip4/review/pana ... l?id=32667
http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 410331.ece

Skal du ha en LCD i samme prisklasse ville jeg tatt en nærmere kikk på Samsung LE-32A656 (ikke sett denne ennå, desverre) og Sony 32V4500, hvor jeg holder en knapp på Sony da den gir ett nøytralt bilde, med fine farger og ett relativt god sortnivå. Pluss for innebygd motakker for Riks-TV som forøvrig var enkel å sette opp.

Men det beste er om du har mulighet for å se selv, men pass opp for butikkfellene. Gå gjerne til produsentenes egne butikker da de som oftest fremstiller TVène bedre.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 18.22.37 #5 av 13
Postet av: folkvord
Jeg får lønn snart å vurderer å gå for denne tven. Har vært på Elprice å sett litt på tven, syns det så helt greit ut.

Jeg lurte på en del ting. Skal denne tven funke godt til blu ray selv om den ikke er Full HD?
Å hva er egentligt forskjell på plasma å LCD, hva ville dere sagt er best? Er dette det beste tven i prisklassen 7000,-?

Å hva om jeg kobler pcen til tv med en S-Video kabel å ser film, skal det ha noe å bety på bildet?
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 18.42.07 #6 av 13
Alle dine spørsmål er besvart her i denne linken:
viewtopic.php?f=8&t=10981

Ja, dette er helt klart en av de beste i din prisklasse og tviler på at du finner noe bedre. Dette er nok en TV som du kommer til å bli strålende fornøyd med!

Jo da, du kan kunne koble den til PC via S-Video, men det er ikke det beste alternativet. HDMI/DVI eller VGA er å foretrekke i denne sammenhengen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 18.58.05 #7 av 13
Postet av: folkvord
Flott, da tror jeg at jeg bestiller det på Komplett.no :D
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 20.15.12 #8 av 13
Husk å kjøp en kalibrerings-DVD/BD for å stille inn TV for best mulige resultater for dine kilder og preforanser. Dette finner du blant annet her:
http://www.hifiklubben.no/produkter/bil ... sics__.htm

Med PS3 og BD blir nok dette svært bra!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 16.36.02 #9 av 13
Postet av: folkvord
Er det en disk som jeg kan enkelt spille av på blu ray spilleren så blir bildet mye bedre? Blir det bedre både på tv titting og film?
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 16.50.41 #10 av 13
Nei, du må selv stille inn bildet. Du vil få opp forskjellige "testbilder" for å stille inn skarphet, sortnivå, kontrast etc. Dette burde gjøres da fabrikkinnstillingene ikke er optimale for ditt hjem og dine kilder. Du vil derfor kunne få bedre bildet på både film, spill eller hva det måtte være.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 16.58.59 #11 av 13
Postet av: folkvord
Så da må jeg bare sette i cden velge bilde å lagre så forblir det slik?
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 17.08.42 #12 av 13
Samtidig som du har oppe de forskjellige testbildene stiller du om innstillingene på TVèn slik at det skal bli best mulig iforhold til det bildet du har fremme. Prosessen ser omtrent slik ut:
http://www.hjemmekino.no/guide/kalibrering_bilde.asp
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 17.19.45 #13 av 13
Postet av: folkvord
Flott. Takk for all hjelp ;)
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar