Logo

kino råkjeller

Skriv et svar
14.03.2009 17.42.38 #16 av 22
Postet av: MindWaste
Jeg har hjemmekino på loftet i midterste rekkehus av 5, ikkeno skummelt med det men mulig naboene mine ikke liker meg så godt lenger :mrgreen:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 18.54.15 #17 av 22
Postet av: filmgeir
"SuperB" skrev:Ser spennende ut. Lykke til med fuktproblemene. Tror du det kommer til å gå greit å få kinoen nok lydisolert til at naboene ikke blir plaget? Høres skummelt ut med hjemmekino i midten av et gammelt rekkehus...


Hei,
Håper på og få det lydisolert nok så jeg ikke forstyrre noen. Vinduene er lyddempene samt kjøpt branndør som skal isolere 40db, så er det lydbøyler i taket. Så jeg håper jeg får tatt veldig mye av lyden før det sprer seg ut av rommet. Det blir spennende og høre etterhvert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2009 16.01.10 #18 av 22
Postet av: filmgeir
Nå er kjellerkinoen på god vei, veggene er ferdig gipset og isolert, døren er satt i og gulvet er ferdig støpt. Strømmen er på plass samt varmekabler. (betongen må tørke mer før jeg kan ta i bruk varmekablene)

Neste steg blir sparkle, male og lage te noe teppegulv før lister settes på plass. (har samme prosjekt for loftet som er litt mer arbeid som utgjør at videre pleie av kinorommet kan bli utsatt)

Og til de som lurer så er det ikke mer kondens i kjelleren, det ordnet seg fint når nye vinduer ble satt på plass.
Merker at lyden er litt hol i det lille rommet foreløpig, håper det bedrer seg når jeg får ordnet teppe over betongen.

Ellers er budsjettet litt sprengt så det blir ikke surround eller reciver med det første, har prosjektoren, lerret, dvdspiller, nintendoen og vanlig stereoanlegg klart når rommet blir ferdig.

Håper og kunne ta første film maraton etter påsken visst jeg er heldig. Ikke bestemt meg om det blir Ringenes Herre, Star Wars(goe gamle) , Matrix eller Bourne Triologien. Blir nok invistering i sakkosekker først så jeg har troen mest på at det blir Star Wars.

Bilder kommer etterhvert ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2009 18.19.53 #19 av 22
Postet av: Jerome
"filmgeir" skrev:Merker at lyden er litt hol i det lille rommet foreløpig, håper det bedrer seg når jeg får ordnet teppe over betongen.

Jeg fikk samme inntrykk når jeg bygde mitt rom. Dessverre blir det ikke noe spesielt bedre med vanlig vegg-til-vegg teppe. Litt bedre men ikke forvent en stor forandring.

Jeg var nødt til å dempe ved bruk av mange vanlige dempeplater for å få noe bedre.

Bare så du vet det :)
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2009 14.53.43 #20 av 22
Postet av: filmgeir
[quote]
skrev:Jerome
Jeg fikk samme inntrykk når jeg bygde mitt rom. Dessverre blir det ikke noe spesielt bedre med vanlig vegg-til-vegg teppe. Litt bedre men ikke forvent en stor forandring.

Jeg var nødt til å dempe ved bruk av mange vanlige dempeplater for å få noe bedre.

Bare så du vet det :)


Nyttig informasjon, jeg regner med at det må mer til enn teppet for lydbildet sin del, jeg tenkte på ruglete tapet i rommet om det kan hjelpe for lyden? Eller må jeg kanskje til innkjøp av demeplater?

Hilsen Geir
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2009 18.54.54 #21 av 22
Postet av: filmgeir
litt bilder av kinorommet. kinogip.JPG kinogip.JPG ( 31,3564453125 KB) Vist 658 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2010 11.51.07 #22 av 22
Postet av: filmgeir
Kino i kjeller gikk veldig bra, ingen naboer som klagte.

Eneste problemet jeg ikke hadde tenkt på var at når vi sitter en go gjeng og ser film så blir det forbaska varmt i det lille rommet. Så mulighet for lufting er et godt tips neste gang.

Nå er huset solgt så jeg har begynt på nytt i stuen der jeg har flyttet til nå.
Blir ikke helt det samme å gå fra 75" bilde til 46" men skal nok klare meg.
Prosjektor ble solgt med huset og pengene gikk i surround høytalere.

Har utstyr nå klart, nå gjelder det bare og pakke det inn på en pen måte så det passer i stuen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar