Logo

Kenwood, Kirksaeter

Skriv et svar
29.09.2006 15.37.24 #1 av 7
Postet av: burtman
Ny på forumet her jeg og slenger like gjerne inn ett spm med en gang :)


Jeg har en Kenwood KRF-X9090D
med følgengde spesifikasjoner:

Utgangseffekt: 120 W x 7 (kanaler)
Front: Sølv
Display: Med dimme funksjon
Fjernkontroll: Ja
THX kompatibe:l Ja, med Surround EX
Dolby Digital : Ja, EX
DTS: Ja, 96/24 og ES
Dolby: Pro Logic II Ja, IIx
Sone: Dual Zone mulighet
HD comp. video velger: Ja, 1 ut- og 3 innganger
Kanalminne: Ja, for hver kanal
Digital REC mode: Ja (Auto/Manual)
Active EQ: Ja
Speaker EQ: Ja
DSP Mode: Ja, 5
Utganger: 2 x S-Video/Composite, 1 x Optisk, 8 x høyttaler
Innganger 5 x S-Video/Composite, 2 x Optisk, 2 x Coax


Og Kirksaeter Prisma 210 front høytalere Prisma 110 bak høytalere og Prisma 105 center.


Det som er problemet er at når jeg spiller "for høyt. så skrur forsterkeren seg av? Og forsterkeren får en sinnsyk tempratur.


Noen som har peiling på hva det kan komme av? Har ikke de tjukkeste høytaler kablene. Kan det komme av det? Eller er det det at forsterkeren ikke er stor nok til og drive høytalerne?

Åssen forsterker er det som er stor nok til og drive dette systemet i tilfelle?

Alle svar mottas med stor takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 13.15.11 #2 av 7
Postet av: raniets
hei!

Jeg har også X9090 men har problemer da jeg ikke finner bruksanvisningen. Har prøvd å laste ned på nettet men den norske siden er nede.

Kan du fortelle meg hvordan jeg aktiverer alternative utganger ?
Jeg har nå koblet til Svideo ut og ønsker å benytte component utgangen i stedet.


steinar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 13.50.15 #3 av 7
Postet av: Soundispower
spørs hva du mener med "ikke tjukkeste kabler" ?
det kan jo for den saks skyld ha en innvirkning..
men en anna ting..hvor mye watt er frontene dine oppgitt til da?
vet ikke noe om dem så jeg spør...

men her skal du få mitt eksempel som aldri har gått varmt:

yamaha 659:
7.1 kanaler med hele 7 x 100W (RMS)
ns-555:
Belastningsevne (maks/kontinuerlig): 250 W/100 W

receiveren min har aldri gått varm eller slått seg av på nestn max effekt..bruker biltema kabler..en av dem litt tjukkere typen :lol:

men der har du noe å gå ut ifra til noen guruer svarer :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 14.10.42 #4 av 7
Postet av: boly
"burtman" skrev:Ny på forumet her jeg og slenger like gjerne inn ett spm med en gang :)


Jeg har en Kenwood KRF-X9090D
med følgengde spesifikasjoner:

Utgangseffekt: 120 W x 7 (kanaler)
Front: Sølv
Display: Med dimme funksjon
Fjernkontroll: Ja
THX kompatibe:l Ja, med Surround EX
Dolby Digital : Ja, EX
DTS: Ja, 96/24 og ES
Dolby: Pro Logic II Ja, IIx
Sone: Dual Zone mulighet
HD comp. video velger: Ja, 1 ut- og 3 innganger
Kanalminne: Ja, for hver kanal
Digital REC mode: Ja (Auto/Manual)
Active EQ: Ja
Speaker EQ: Ja
DSP Mode: Ja, 5
Utganger: 2 x S-Video/Composite, 1 x Optisk, 8 x høyttaler
Innganger 5 x S-Video/Composite, 2 x Optisk, 2 x Coax


Og Kirksaeter Prisma 210 front høytalere Prisma 110 bak høytalere og Prisma 105 center.


Det som er problemet er at når jeg spiller "for høyt. så skrur forsterkeren seg av? Og forsterkeren får en sinnsyk tempratur.


Noen som har peiling på hva det kan komme av? Har ikke de tjukkeste høytaler kablene. Kan det komme av det? Eller er det det at forsterkeren ikke er stor nok til og drive høytalerne?

Åssen forsterker er det som er stor nok til og drive dette systemet i tilfelle?

Alle svar mottas med stor takk :)


Velkommen :D

Kenwood er nok av de som er mest ivrige på og oppgi watt på sine recivere, så de oppgitte fakta er nok litt i overkant av hva denne kan levere.
En god pekepinn på hvor mye virkelige watt en reciver leverer er og se på hvor mye watt den trekker fra nettet. Står somregel der kontakten står i apparatet. Minst 40 % går rett og slett til varme. En liten slump til allt av fancye dippe dutter inne i reciveren. Resten går til høytaleren.

Trekker reciveren 1000w og har 7 kanaler betyr det at den max kan ha 7 x 75 ekte watt.

Tror rett og slett den er for svak for dine høytalere når du spiller grisehøyt. Dette kan løses på 3 måter: Ny reciver eller kjøp en effektforsterker som driver bare frontene. Dette forutsetter at den har pre out, eller spill lavere.....

Du må også være litt forsiktig, for den enkleste måten og sprenge høytalere på er ved og bruke for lite effekt på høytalerene.

PS. Hvem forhandler kirksaeter i norge?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 14.16.16 #5 av 7
Postet av: boly
"raniets" skrev:hei!

Jeg har også X9090 men har problemer da jeg ikke finner bruksanvisningen. Har prøvd å laste ned på nettet men den norske siden er nede.

Kan du fortelle meg hvordan jeg aktiverer alternative utganger ?
Jeg har nå koblet til Svideo ut og ønsker å benytte component utgangen i stedet.


steinar


Send de en mail, da svarer de sikkert.
http://www.kenwood.com/
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 16.43.22 #6 av 7
Postet av: raniets
Jeg ringte og snakket med en fyr der, men Kenwood Norge hadde ikke bruksanvisningen selv ...!!!!???

Har prøvd diverse utenlandske sider men har til nå kun funnet tysk versjon - og det hjelper ikke meg.

Neste receiver blir ikke Kenwood.... :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 17.21.37 #7 av 7
Postet av: Stone-
Det som er problemet er at når jeg spiller "for høyt. så skrur forsterkeren seg av? Og forsterkeren får en sinnsyk tempratur.


Har du nok "luft" rundt forsterkeren din, slik at den får tilstrekkelig med kjøling? Det at forsterkeren slår seg av er en sikkerhetsfunksjon for at den ikke skal ta skade av for høy temperatur, og når man spiller høyt/belaster forsterkeren mye produserer den mye varme. Prøv å sett en vifte som blåser på forsterkeren din for å få mer kjøling, og se om du får samme problemet. Det kan hjelpe...

Størrelsen på kablene dine skal ikke ha noen innvirkning på varmen forsterkeren produserer, men har du lange kabelstrekk, så er tykkere kabler en fordel, for å ikke miste så mye av signalet.
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar