Logo

KEF KHT 2005.2 sorround-pakke

Skriv et svar
03.12.2008 16.54.56 #16 av 18
Jeg ville fremdels gått for Yamaha RX-V663 eller evt Onkyo 606 da dette er produkter som har fått gode omtaler i tester og som gir mye for pengene. Når det gjelder høytalere er det bare å lytte å se om du liker de, men CV er ikke akkuratt kjent for ren og pen lyd. Enten så elsker man CV eller så hater man de, ihvertfall etter det jeg har fått inntrykk av. Jeg ville gått for ett annet alternativ. Er det fremdels den samme prisklassen du har oppgitt du vil forholde deg til?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 23.23.16 #17 av 18
Postet av: Morten21
Takk for svar.

Ja, et sted mellom 6-12.000,-.

Har blitt anbefalt Dali Concept 6-pakken av Hifiklubben, http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/system/dali_concept_6_hoeyttalersystem_.htm. CW-høyttalerne er uaktuelle nå når jeg har lest mer om de.

Siden jeg det neste halvannet året kommer til å ha en liten stue (ca. 20 kvm), så er det uaktuelt å kjøpe hele Concept 6-høyttalerpakken nå. Det jeg vurderer er to alternativer:

1. Kjøpe reciever (Denon AVR-1909, AVR-2309 eller Yamahaen) + Concept 6 fronthøyttalere
2. -----------------------------------"----------------------------------- + Concept 1 eller 2

Med alternativ 1 er planen da å kjøpe resten av høyttalerne når jeg får større stue. Problemet er at jeg er usikker på hvordan Concept 6 oppfører seg i en så liten stue, om det er lurere å gå for alternativ 2?

Med alternativ 2 er planen å gjerne gå for Concept 2 (eller 1)og bruke de som fronthøyttalere, for så å flytte de bak som bakhøyttalere og kjøpe Concept 6/8 og sub+center når jeg får større stue.

Hva synes du Tommy, skal jeg gå direkte på Concept 6 fronthøyttalere, eller holder det med Concept 2 (eller 1) inntil videre som fronthøyttalere i min lille stue?

Hifiklubben anbefalte for øvrig AVR-1909 til CW-pakken jeg nevnte, mens de anbefalte AVR-2309 dersom jeg gikk for Dali sine Concept 6. Holder Yamahaen du anbefalte til Concept 6-pakken, Tommy?
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2008 08.19.31 #18 av 18
Postet av: Morten21
Siste innlegg klippet inn i ny tråd for å få bedre oversikt!

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=12&t=11640
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar