Logo

Kef

Skriv et svar
23.04.2006 11.22.17 #1 av 11
Postet av: toei
Heisann.
Jeg planlegger et stereosystem, også har jeg hørt på KEF Q11(tror jeg det het), og lurte på om noen har noen formeninger om dette? Vet de også har kommet ut med en forbedre utgave som heter iQ som koster en tusenlapp mer circa. Noen som har noen erfaringer med disse, eller har hørt på de? Får jeg mye bedre høytalere til ca. samme pris? De ligger på rundt 11 000 paret. Jeg syntes Q11 spiller nydeligt. Har litt lyst på Marantz forsterker til disse.
Når jeg har hørt de spille, så har de vært koblet opp til den nye Pioneer 1015 suround forsterkeren, og jeg lurer egentlig litt på hvordan lyden vil bli med en Marantz stereoforsterker til ca. 7000-8000.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 13.46.13 #2 av 11
Postet av: Vector
Du har ikke vurdert flere høyttalere? For meg, så syntes jeg KEF har en spesiell lyd, du enten liker eller ikke. Jeg har ikke hørt den modellen du nevner, men noen mindre, og det likte jeg ikke så veldig godt.

Du har ikke vurdert Audiovector høyttalere? UTROLIG bra lyd og ikke så dyrt!

ang. forsterker. Om du skal ha Marantz, så bør du kjøpe den som heter Marantz PM-15S1! Virkelig god lyd :) Og et pent utsende
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 20.40.52 #3 av 11
Postet av: toei
Jo, er åpen for flere høytalere altså. Jeg bare likte lyden i kef, fin diskant i de. Det eneste som det er litt for lite av, er bass. Var og hørte på noen gamle Infinity høytalere, og de spilte vannvittig bra! Jeg spurte om hvor sub-wofferen var, men det var ingen.
Så hvilke andre høytalerpar anbefales i 10 000 - 14 000 kronersklassen? Og en likestilt stereoforsterker i 5000 - 8000 kroner?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2006 17.53.52 #4 av 11
Postet av: toei
Ingen som har noen høytalereanbefaling i 10 000 - 13 000 kronersklassen? Med "tilsvarende" stereoforsterker til 5000 - 8000? Disse Audio Pro Blue Diamond og Black Diamond ser jo intressange ut. Men de har innebygged forsterker til bassen, er det et strømstøpsel til hver av høytalerene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2006 19.00.14 #5 av 11
Postet av: Vector
Du MÅ høre Audiovector og B&W før du kjøper høyttalere! Mye bedre alternativ en KEF spør du meg.

Audiovector har en utrolig behagelig diskant men som samtidig er veldig "frisk", og de har en av de beste basserene jeg har hørt i så små høyttalere, ikke undervurder dem! De har høyttalere i alle prisklasser (de passer godt til f.eks McIntosh forsterker, kanskje litt dyrt, ellers er dem også gode på Hegel).
Ellers kan jeg anbefale B&W! Utrolig kul diskant, og en sinnsykt bra mellomtone og veldig god bass! Finnes også i alle forskjellige prisklasser (B&W passer VELDIG godt til Marantz PM-15S1 som du sikkert kan få for 8.000kr på bruktmarkedet, utrolig god forsterker)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2006 11.46.09 #6 av 11
Postet av: toei
Jeg må ærligt innrømme at jeg falt for B&W DM604 S3 Høyttalere. 10 996,- på hi-fi klubben. Det står skrevet at de burde få 100 watt. Er det best og kjøre de i 8ohm eller 6ohm?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2006 12.41.44 #7 av 11
Postet av: Vector
Godt å høre :)

Om forsterkeren takler det, så er det vel best å kjøre på med minst motstand.
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2006 10.02.21 #8 av 11
Postet av: kef
Liker du lyden i kef så kjøp dem. men det er litt sant i det de sier, enten liker du dem elller ikke... Kan være enig med at bassen ikke er helt på topp,men derfor er jo subwoofer oppfunnet..... kjøp dem eller kjøp brukt KEF Reference Model Two Point Two hvis du kan få tak i dem. De har en lyd som overgår det meste i 10000 kr Klasssen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2006 10.26.35 #9 av 11
Postet av: Vector
"kef" skrev:Liker du lyden i kef så kjøp dem. men det er litt sant i det de sier, enten liker du dem elller ikke... Kan være enig med at bassen ikke er helt på topp,men derfor er jo subwoofer oppfunnet..... kjøp dem eller kjøp brukt KEF Reference Model Two Point Two hvis du kan få tak i dem. De har en lyd som overgår det meste i 10000 kr Klasssen.



Denne karen har gått for B&W alt :)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2006 11.43.45 #10 av 11
Postet av: toei
Skal sant sies, så har jeg fått veldig lyst på Kef iQ9! De ser veldig bra ut og kjenner jeg de rett, høres veldig bra ut. Lest mye om de i det siste, og tror ikke dette er et dårlig kjøp i det hele tatt. Eller hva sier du kef?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2006 19.32.15 #11 av 11
Postet av: toei
Var innom hi-fi klubben i dag og hørte på B&W DM604 S3 og Dali Ikon 7. NAD C372 og DENON PMA-1500AE var forsterkerene som ble brukt. Flotte høytalere og flott lyd! Men jeg tror jeg går for iQ9, og kanskje en av de forsterkeren. Hvis jeg ikke blir fornøyd, er det ikke verre en og returnere de og kjøpe en av disse gutta.

Hvordan er Harman Kardon HK 970 og HK 3480 i forhold til NADen og Denonen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar