Logo

kaputt pana pv500 og lysten på ny...

Skriv et svar
19.05.2009 21.49.42 #1 av 4
Postet av: henke35
Hei forum, lenge siden sist.
Min engang dyrkjøpte pv500 gikk i svart igår, og er levert inn på rep. Regner med det blir fikset på reklamasjon, da den bare plutselig konka - prøvde sette den på igjen, men stod bare å tikka. Aner ikke hva det er, men får vel snart vite.

Ble selvfølgelig stående å sikle på nye modeller, noe fruen i huset synes er helt unødvendig. Men jeg har jo allerede lovet bort pv`en til ungene, fordi den feilen jeg mener er med pana`en ikke blir reparert, nemlig størrelsen. Nå vil jeg ha en 50", og får jo nesten 2 til det jeg engang betalte for min 37".

Men så var det denne nye LED-teknologien, da. Den virka bare helt konge der den stod ved siden av en ny panasonic. Ok, bare 46 tommer, men likevel... Og jammen dukka det opp en sony lcd på 46 tommer som heller ikke var ille.

Nå er det en stund siden jeg satte meg inn i alle slags tekniske spesifikasjoner, så her trenger jeg hjelp. Har alltid vært en panasonic-mann, men nå er jeg faktisk litt usikker. Så hva sier dere;

En 50" panasonic - toppmodell (husker ikke betegnelsen han gav, men tipper det er fjorårsmodell (pris på rundt 18-20K))
En Sony 46 (ca 15k)
En Samsung 46 LED (ca 25K)
Eller bør jeg vente på nye LED-produsenter - større utvalg, bedre pris osv.... Synspunkt, noen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2009 22.12.46 #2 av 4
Postet av: orso
LED er spennende, men de har sine barnesykdommer. Bl.a. er innfallsvinkelen meget dårlig. Sortnivået er meget bra, men de evner ikke i like stor grad å vise samme dypdeperspektiv som en plasma. Jeg mener dersom du ser en del film, så bør du velge plasma. Plasma er fortsatt den beste film TVen. Da ville jeg gått for Pioneer 5090 til 20k eller Panasonic nye V-serie. Fjorårets Panasonic toppmodeller skal du styre unna, de er litt for dårlig til SD materiale.
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... lid=105322

V-serien til Panasonic er ikke kommet for salg enda, men det vel like før. G-serien er rimeligere og er bra. Men tester viser at V-serien er klart bedre på alle punkter og setter du den i THX modus gir den nesten perfekt bildekonfigurasjon. Det kommer også en enda dyrere serie som blir tynnere og har som kan hente You-Tube videoer o.l. trådløst. Bildemessig mener jeg at den ellers blir den samme som V-serien. Vil tro at V-serien i 50" vil koste rundt 20k til og begynne med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 07.24.05 #3 av 4
Postet av: henke35
Tusen takk for godt svar - Er jo ikke meg imot om jeg får meg en nt pana på veggen. Betraktningsvinkler er ikke det store problemet for meg, sitter bare 1,5 meter skeivt i forhold til midten, 4 meter fra. Noen som vet om Panasonic går svangre med LED-planer? Har nettopp begynt å titte, så blir nok ikke kjøpt med det samme :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 14.14.25 #4 av 4
Postet av: orso
1,5m til siden kan muligens bli et problem. Ellers er det slik jeg har forstått at Samsung skjermene egentlig ikke er LED skjermer i rette forstand. Sony sin toppmodell har samme teknologi, men de kaller det ikke LED.
Panaosnic slipper nye modeller i dette tidsrommet og ingen av disse er LED.

Skulle jeg ha kjøpt skjerm i dag og hadde et budsjett på 20K, ville jeg helt klart ha valgt Pioneer 5090.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar