Logo

Kan noen hjelpe meg? jeg skal kjøpe en ny prosjektor!

Skriv et svar
10.12.2005 12.52.41 #1 av 4
Postet av: space_zombie
Jeg har lenge tenkt på å kjøpe prosjektor, men jeg vet ikke så mye om emnet. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal kjøpe?

Jeg har 10000kr +/- jeg vil bruke. Jeg trenger lærret, prosjektor, høytalere og hva mer jeg enn trenger for å få det til å funke. Jeg skal koble opp prosjektoren i kjelleren der det er ca. 2,5 meter mellom hver ende av rommet.

Jeg har tenkt å bruke prosjektoren til å spille spill på (data og 360), så derfor
har jeg bruk for god graffik og stort lærret. Jeg hører ikke mye på musikk så
høytalerne trenger ikke å være mer en gode nok til å se på film og spille spill på. Jeg vil gjerne kunne koble prosjektoren til taket så jeg kan ha den litt unda lærettet. Er det mulig å gjøre dette?

Vanskerlig å finne en prosjektor (og annet stuff) som passer disse beskrivelsene. Er det noe tilbud rundt dette der jeg får mye for pengene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2005 16.58.27 #2 av 4
Postet av: Rikky
Hei, og velkommen til forumet. Det er ikke noe problem å finne noe som passer ditt bruk, men for å si det med en gang: Budsjettet ditt er nok litt for trangt. For å få fullt utbytte av PC og Xbox 360 bør du ha en høyoppløst projektor, og her er jo Panasonic AE700 et finfint alternativ. Den spiser imidlertid opp hele budsjettet ditt.

Det skal vel godt gjøres å komme noe særlig under 7000 for projektor og lerret, Nettdata selger BenQ 5120 med lerret for kr 6890. Hvis du i tillegg skal ha lyd er nok et sett a la Logitech Z5500 (ca 2500 kr) det som gir mest moro for pengene til film og spill. Så kan du plusse på noen kroner i kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2005 20.47.19 #3 av 4
Postet av: space_zombie
Takk for tipset :).

Pan'en du foreslo ser egentlig veldig fin ut. Jeg sa jo 10.000 +/-, så hvis jeg kutter litt på lyd annlegget kan jeg fortsatt bruke 1-3 tusen på lærret.

-----------------------------------------------------------------------------------------

God jul :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 12.52.53 #4 av 4
Postet av: core
"Rikky" skrev:Hei, og velkommen til forumet. Det er ikke noe problem å finne noe som passer ditt bruk, men for å si det med en gang: Budsjettet ditt er nok litt for trangt. For å få fullt utbytte av PC og Xbox 360 bør du ha en høyoppløst projektor, og her er jo Panasonic AE700 et finfint alternativ. Den spiser imidlertid opp hele budsjettet ditt.


Jeg er enig i den, du bør heller vurdere å bruke de 10 000,- på en ok prosjektor. Da er AE700 et MEGET godt valg(har selv kjøpt denne etter anbefalinger). Prisen på denne er 9995,- på komplett.no. Så kjøper du deg lerret til rundt 2-3000,-. Lyden hadde jeg venta med, hvis du er ute etter godt bilde. Prosjektorer til under 9000,- er ikke noe å skryte over ved bruk til film/tv/spilling.. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar