Logo

Kan jeg tilføre en effektforsterker til denne?

Skriv et svar
29.08.2008 20.17.34 #1 av 4
Postet av: Muddyman
Er det noen som vet om det er mulig å tilføre en effektforsterker til denne Pioneer VSX-LX70?
Jeg kunne ha tenkt meg litt fylde og effekt når rocken skal utfolde seg.
Den har kun effektutganger, og da er jeg litt usikker på om dette går. Eventuelle forslag til forsterker mottas med takk.

mvh
Kurt Mikalsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2008 20.22.04 #2 av 4
Pioneer VSX-LX70 er utstyrt med forforsterkerutgang for alle kanaler slik at man kan bruke ekstra effektforsterkere til å drive høyttalerne. Hvilke høytalere er det du har og hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2008 20.30.33 #3 av 4
Postet av: Muddyman
Takk for svar.

Jeg har et par CervinVega 12" som skal skiftes ut til et eller annet nytt.
Til film, så har jeg JBL sin ES pakke. Subben er der, men føler at det ikke er samme "trøkket" som man føler gjennom noen skikkelige høytalere.
Tenkte på pris på 5 - 20000.-. Skulle vel et greit område.
Er det bare å koble en effektforsterker direkte på høytaler utgangene? Trodde at noe slikt skulle ha noe lavere inngangs effekt da jeg var redd for at noe skulle bli ødelagt.

mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2008 16.03.08 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Du bruker vanlige signalkabler(rød og hvit phono helst med litt kvalitet) fra reciveren til effektforsterkeren. F.eks fra pre out front, og inn på en stereo effektforsterker. Hvis du har 20 lapper, så finnes det surround effekt forsterkere i den prisklassen, ellers så finnes det mange gode og prisgunstige stereo effektforsterkere fra B.a: Vincent, Rotel, Nad, Cerwin Vega, og sikkert enda flere. Har selv en Vincent SP331 som rocker vilt på mine Dali Concept 10.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar