Marius305
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Jeg lurer på det siden jeg skal kjøpe meg større og nye fronthøyttalere?
Takk
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Ja det er ingen problemer. Bruker selv bakhøyttalere som er langt større enn de fleste bruker som fronthøyttalere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Er allerede besvart 2 ganger i denne tråden, men det er bare å kjøre på.
Headbanger Man
Aktiv
E-post
Bruker også fronthøyttalere bak nå, hadde bakhøyttalere før. Det synes jeg fungerer bedre enn en typisk bak/surroundhøyttaler. Bedre lyd hos meg hvertfall.
Litt off topic:
Mener jeg har lest en plass at i et Dolby Digital-oppsett skal det være bakhøyttalere som spiller over et like stort frekvensområde som fronthøyttalerene
Dette fordi signalet til bakhøyttalerene kan være like krevende som det til fronten.
jarlandre
Aktiv
E-post
"Headbanger Man" skrev:Bruker også fronthøyttalere bak nå, hadde bakhøyttalere før. Det synes jeg fungerer bedre enn en typisk bak/surroundhøyttaler. Bedre lyd hos meg hvertfall.
Litt off topic:
Mener jeg har lest en plass at i et Dolby Digital-oppsett skal det være bakhøyttalere som spiller over et like stort frekvensområde som fronthøyttalerene Dette fordi signalet til bakhøyttalerene kan være like krevende som det til fronten.
I Dolby Digital (eller DTS osv) skal det ideelt sett være 5 like høyttalere, også senter .... har jeg lest et sted!