Logo

Kan dette anlegget spille av Dolby TrueHD eller DTS-HD?

Skriv et svar
13.08.2008 08.22.34 #1 av 6
Postet av: TBJ
Hei

Jeg har en gammel Rotel RSP-966 som jeg dessverre ikke har råd til å bytte ut.
Jeg skal snart kjøpe meg en Blu-ray spiller og sikler litt etter muligheten til å spille av Dolby TrueHD eller DTS-HD.
Rotel RSP-966 har selvfølgelig hverken Dolby TrueHD eller DTS-HD dekoder innebygd, men er det mulig å koble til en ekstern dekoder (i dette tilfellet en Blu-ray spiller) som gi meg Dolby TrueHD eller DTS-HD på mitt anlegg?

Her er koblingsmulighetene jeg har på anlegget:

Det er spesielt denne DB25 kontakten (5.1 CH INPUT) jeg har (litt) forhåpninger til (se s. 17 i brukermanualen).

Her er bruksanvisningen:
http://home.no.net/nedlast/forumsbilder/Rotel%20RSP-966%20Surround%20Sound%20Processor%20Bruksanvisning.pdf


Er takknemlig for all hjelpen jeg kan få og jeg er psykisk forbredt på at DD 5.1 og dts 5.1 er det beste jeg kan få (med dette anlegget).
Men dæven å koselig det hadde vært med noe bedre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2008 11.51.49 #2 av 6
Postet av: TBJ
Jeg svarer meg selv...

Med denne kabelen bør det vel gå(?):


Mer om kabelen:
http://cgi.ebay.com/Onkyo-TX-SV919THX-D ... .m20.l1116


Eller...?
Hjelp!

Noen som har kommentarer?

Og hvor får man kjøpt slik kabel i Norge?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2008 13.12.51 #3 av 6
Postet av: Johnny Denon
Slenger meg på trådstarters spørsmål.

Jeg har en Denon AVR-3801 som skal kobles opp til en Sony BDP-S550 når den kommer. Vil JEG kunne hente ut gromlyden?
(...jeg har markert det området bak på recieveren jeg TROR jeg må koble blu-ray spillern til på med gult...)

- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2008 17.12.21 #4 av 6
Postet av: teebee
etter det lille jeg forstår får man kun dolby truehd og dts-hd gjennom hdmi.

Johnny Denon:

for meg virker det som om du har koblet dvdspilleren til PRE OUT som gjerne brukes får å få lyden over til en effekforsterker. så det burde jo ikke gå så bra. meste av lyd fra kilder skal vel gjerne inn.

expertene for feie mine meninger til side om de er helt på jordet.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2008 19.08.22 #5 av 6
Postet av: Torja
Johnny Denon:
Jo da du kan motta HD lyd analogt fra en Blu-Ray spiller som dekoder dette internt og sender ut via analoge multi utganger. men du skal ikke koble dem inn der du har ringet inn. Det er som riktig påpekt Ext ut for ekstra effektforsterkere. Hvis du titter opp i venstre hjørne står det Ext in. Der kobler du evt en blu-ray spiller med analoge tilkoblinger.

TBJ: Kjenner desverre ikke til denne koblingstypen. Men det ser jo ut som at den kan motta analoge signaler inn via en 5.1 kobling. Nettopp den kabelen du viser til. Men jeg vet ikke.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2008 19.21.29 #6 av 6
Postet av: TBJ
Jeg tror nok at det er korrekt kabel.
Den har korrekt pinnekonfigurasjon, ref. http://members.aol.com/htbasics/DB25PINS.HTM

Mmmm. Jeg er nesten overbevist at det vil gå.
Såpass overbevist at jeg fra nå kun ser etter BR spillere som har intern Dolby TrueHD og DTS-HD dekoder og kan sende det ut analogt.

... og det vet jeg bl.a. Sony BDP-S350 kan.
Klippet ut fra en omtale på dingz.no:
*********
S550 er i tillegg bedre utstyrt på lydbiten, blant annet har den DTS-HD Master Audio Decoder og 7.1 kanals analog lydutgang. Dette betyr at spilleren også kan kobles direkte til en hjemmekinoforsterker uten HDMI, så lenge den har multikanal analoge innganger.
********
Omtalen ligger her: http://www.dingz.no/php/art.php?id=782221
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar