torge
Aktiv
E-post
Er det noen som har erfaring med slike program, eller hva man skal kalle det? Har det noe for seg, og hva kan man oppnå ved å kjøre slike program på anlegget?
Har dette større effekt jo dyrere anlegg man har, eller hjelper det uansett?
Arti læll....
Bombadil
Hjemmekinosjef
E-post
torge
Aktiv
E-post
Takk. Hvordan vet jeg om anlegget er kalibrert fra fabrikken. Forsterkeren er en Harmann Kardon. Er de som regel det?
Arti læll....
torge
Aktiv
E-post
Det var kanskje noe upresist, hvordan vet jeg om forsterkeren er godt kalibrert eller ikke fra fabrikken?
Hva skal jeg høre etter? Har det med forsinkelse å gjøre, eller med volumjusteringer på de forskjellige høyttalerne å gjøre.
Arti læll....
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"torge" skrev:Det var kanskje noe upresist, hvordan vet jeg om forsterkeren er godt kalibrert eller ikke fra fabrikken?
Hva skal jeg høre etter? Har det med forsinkelse å gjøre, eller med volumjusteringer på de forskjellige høyttalerne å gjøre.
Reciveren er ikke kalibrert fra fabrikk så den passer ditt rom.
Ja det har med forsinkelse og volum og gjøre.
Alle innstillinger til den enkelte høytaler vil variere fra rom til rom, du kan med en kalibrerings dvd enkelt grov kalibrere lyd så du får grom lyd i sweetspot.(der du sitter) Du får også da kalibrert bilde.
Skal du kalibrere helt rett trenger du en db-måler, eller en reciver med automatisk kalibrering.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung