Logo

Kabler til subwoofer.

Skriv et svar
07.12.2008 10.59.38 #1 av 5
Postet av: steamy
Hei.
Åssen kabler skal jeg skaffe meg til subwoofer? vil helts ha som billig som mulig, men det må ikke bli ræva lydkvalitet heller.

suben: XTZ 99 W12
Reciveren: yamaha rx-v663
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 07.51.26 #2 av 5
Postet av: dAVinci
Du klarer deg lenge med en rca-kabel fra Clas Ohlson eller Biltema. Jeg har selv brukt RX-V663 og 2 x SVS-PB10 med enkle rca-kabler uten at det kunne høres på lyden. Jeg lot meg imidlertid overtale til å kjøpe noen kabler fra Better Cables, og de fungerer akkurat like bra, men de ser jo litt lekrere ut da.
"Bli lyd!" ....og så ble det lyd....kringlyd!
(AVhengig Formerly Known as pnerbye)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 18.21.37 #3 av 5
Postet av: steamy
ok. takk for svaret:) Men det er kun det jeg trenger? ikke noe y-kabel eller hva nå det heter:P husker ikke helt, men har sett at noen har prata om y-kabel eller no på andre tråder her på forumet:P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 18.56.57 #4 av 5
Postet av: roffe
"steamy" skrev:ok. takk for svaret:) Men det er kun det jeg trenger? ikke noe y-kabel eller hva nå det heter:P husker ikke helt, men har sett at noen har prata om y-kabel eller no på andre tråder her på forumet:P

De fleste subwoofere klarer seg fint uten Y-ledd. Noen må du kanskje skru litt høyere enn om du bruker Y-ledd. Noen produsenter krever at du bruker en bestemt av L/R-inngangene når du skal kjøre uten Y-ledd. Og noen subwoofere krever Y-ledd fordi de har støy hvis den ene inngangen er uterminert.

Dette tror jeg du finner ut om du leser bruksanvisningen til subwooferen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 19.20.55 #5 av 5
Kabelen er bygd opp av to ledere (signal og jord). Man trenger to slike kabler for å overføre et stereosignal" . En y-splitt, splitter en rca til to. Du kan bruke en, men hovedgrunnen til at du skal bruke ett Y-ledd er at du skal få mer kraft ved å bruke to, ca 3 DB.

Står ihvertfall oppgitt dette i din bruksanvisning
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar