Supernova
Aktiv
E-post
Har kjøpt meg projektor (PT-AE700E), men har rimelig liten kunnskap
Jeg bruker 25 m lang komponent kabel, og sliter med lilla striper på bildet.
Noen sa jeg skulle prøve s-video kabel i stedet. Kan det hjelpe? Ønsker også å overføre bilde og lyd fra pc'en. Hva slags kabel/kabler må jeg ha da? Jeg er happy for alle som har svar til en med litt liten kunnskap på dette området
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Velkommen til forumet!
Sikker på at det er component og ikke composite du bruker? Er det 1 eller 3 stk rca kabler? Component er bedre enn S-VHS nemlig.
Fra PC kan du bruke en helt vanlig VGA skjermkabel, eller DVi-HDMI om du har det på PCèn din. Lyd kjører du ut fra lydkortet til den kilden du har som lager lyd.
Supernova
Aktiv
E-post
3 stk. kabler. Vet det er bedre, men de jeg har er av et billig merke. Lurer på om jeg kanskje blir kvitt de lilla stripene hvis jeg bytter kabeltype..?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Det er klart at jo lengre kabelen er jo viktigere er det med en bra kabel. Hva slag kilde bruker du til DVD avspilling?
Supernova
Aktiv
E-post
Jeg prøvde å ta ut kabel-tv kontakta mens jeg så film, å vips var de lilla stripene borte
Utrolig godt, men de er jo der når jeg ser tv. Hva skal jeg gjøre med det?
kid
Hjemmekinosjef
E-post
Har vært mange tråder om dette tidligere her på forumet, tre lilla striper skyldes jordingsfeil i tv-antenna(coax).
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
kid
Hjemmekinosjef
E-post