Logo

Ka ska æ gjøre :S ?!

Skriv et svar
22.10.2004 16.00.44 #1 av 8
Postet av: ZtriDer
Æ har ett rom som æ skal gjøre om t ett hjemmekino men har ett problem.... Den ene veggen e laget i panel.... :(
Her e ett bilde av hvordan den ene enden av rommet ser ut... Bildene er tatt med ett dårlig kamera.... Og spleisa sammen.....

http://home.ripway.com/2004-5/119105/AVrommet.jpg

Som dere ser så e rommet rosa.... D hva sån når æ flytta inn...
Problemet blir panel veggen. Æ har mest lyst til å male rommet men har problemer med å få farger til å stemme.... PGA at panelvegge e trehvit...

E det noen som har en idea om hvordan æ kan løse dette?
Har planene klare m rommet men greier ikke å finne fargekombinasjoner og gulv valg.. Teppe eller parkett gulv....

Rommet e bare 282cm X 393cm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2004 16.28.47 #2 av 8
Postet av: Anders
hei! har du mulighet til å rive panelveggen?
mvh. Anders
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2004 16.48.24 #3 av 8
Postet av: ZtriDer
Æ vet ikke om æ kan gjøre d.... :| Skal høre om d e mulig. Men om æ river ned no panelveggen og setter opp gips vegger, vil d bli problemer med å finne fester til bilder, høytalere etc på veggen. Gipsplater e ikke akkurat de beste til å holde på ting. Har vurdert å sette på utsia men trur ikke d e så lurt egentlig...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2004 16.52.02 #4 av 8
Postet av: Typhoon7
hvorfor mener du at du får problemer med malingen til å stemme? skal ikke være problem å henge bilder på gipsvegger. har du veldig tunge høytalere som skal hendes opp?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2004 17.06.43 #5 av 8
Postet av: ArneK
Det du kan gjøre, som jeg har gjort flere steder i mitt hus, er å skru gips utenpå panelveggene. Gipsplater er bare 13mm tykke, så du mister ikke noe av rommet.

Da får du en fin overflate etter å ha sparklet og ha malt, samt at du fortsatt har godt skruefeste i panelveggen bak. Du får bade i pose og sekk :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2004 00.58.48 #6 av 8
Postet av: nutts
Hva er problemet med Panel veggen ?

Hvorfor har du vanskligheter med fargene ?

Trenger litt nærmere forklaring på problemene dine her.

Slik jeg ser det, så burde ikke noe av det du nevner føre til noen problemer.

Litt mere info ??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2004 12.53.26 #7 av 8
Postet av: ZtriDer
Beklager at æ ikke har svart enda.... jobber hele helga. Ja ja. Litt må man jo gjøre. Pængan kommer ikka av sæ selv.

Men ang rommet. Grunnen t at æ trenger hjelp e fordi æ har mest lyst til å få et "organisert" rom. Vegger som er like og ikke skiller seg ut fra den motsatte veggen... Trur æ vil se hvordan d vil bli om æ beiser panel veggen. Prøve å få mest mulig på veggenf or å skule panelen kansje.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2004 13.08.07 #8 av 8
Postet av: Typhoon7
Hvis du ønsker like vegger blir muligens løsningene å enten legge panel på de andre veggene også eller plate den veggen som i dag er av panel enten ved å legge plater utenpå eller ved å fjerne panelet først. Jeg er ingen snekker men hør med en som er å hørt hva han anbefaler på dette punktet.

Det er jo ikke noe problem å få samme farge på panelveggen og de andre veggene, men du vil kanskje at strukturen skal være lik? Slik har ihvertffall jeg forstått det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar