Logo

k.o.l.s. er greit, men dårlig lyd....... elektrostat-foli

Skriv et svar
21.09.2008 11.24.26 #1 av 6
Postet av: p.g.
hei folkens. vurderer å kjøpe et par martin logan source elektrostater for å få gromlyd i stova. problemet er at jeg røyker, og elektrostatpaneler spiller ræva viss det er støv og skitt på dem. har noen erfaringer med dette, strekking av ny folie, pris og tilgang på dette? takknemlig for alle svar....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2008 12.09.08 #2 av 6
Postet av: Blueflame
hehe, slutt å røyke.

Det er enklere enn du tror. Etter 11 år tok jeg steget etter å ha lest boka "endelig ikke-røyker"

Den største befirelsen og uten tvil det aller mest fornuftige jeg har gjort i hele mitt liv. Trodde det ville bli vannskelig i lang tid, men den værste tiden er over etter 4 uker. Derfra blir det lettere hver dag.

I dag, 2 år etterpå tenker jeg ikke 1 sec av dagen på røyk. :D

Men støvkluten blir jeg aldri kvitt :lol:
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2008 12.28.02 #3 av 6
Postet av: kamelon
Det er vel strengt tatt ikke bare elektrostater som sliter med røykere..Alt som inneholder elektronikk er ikke glad i tjære..
Regner med du har noe annet i stuen din også for å drive ht`ene?Med mindre du må røyke 24t i døgnet vil jeg anbefale deg å gå ut av stuen for å gjøre dette.Kjøp deg eventuelt en liten støvsuger med liten effekt.Da får du vertfall vekk noe av det..

strekking av ny folie


??
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2008 17.10.00 #4 av 6
Postet av: orso
Tror ikke dette er noe problem. Elektrostater må rengjøres fra tid til annen uavhengig om man røyker eller ei. Tror man bruker en støvsuger, men det står nå i manualen som følger med høyttalerne. Har vært hjemme hos en som hadde noen fulltone elektrostater. Han røykte tett og ofte. Er du usikker, kan du høre med importøren av Martin Logan.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2008 19.35.23 #5 av 6
Postet av: kenti
Man bytter ikke ut membranet, men hele panelet i såfall. I forhold til røykingen du bedriver kan dette påvrike mesteparten av elektronikkparken din, spesielt de med laser.

I forhold til rengjøring av panelene kan dette gjøres med støvsuger. Og det skal en del støv til før det låter "ræva", som du så fint la det frem som.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2008 09.34.30 #6 av 6
Postet av: Atle Torp
I manualen til Vantage står det at man kan perforere panelene med tusenvis av små hull (fra f. eks. nåler) uten at det går ut over lydkvaliteten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar