Logo

jørn's anlegg

Skriv et svar
17.02.2005 21.36.34 #1 av 20
Postet av: jorn
Front: B&W DM309
Senter: B&W LCR 60 S3
Bak: Gale dipole
Receiver: Denon avr- 1603
Sub: Velodyne CHT-10, 10"
DVD spiller: Pioneer dv-575 A
TV: Philips 32" 8608 flatskjerm

Kabler fra Techlink, Audioquest og Tara Labs.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2005 21.41.11 #2 av 20
Postet av: Typhoon7
Velkommen til forumet.

Ser da bra ut det der. :D

Bilder hadde vært fint :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2005 21.48.03 #3 av 20
Postet av: jorn
Takk for det. Nå er det bilder. Strevde litt med å tilpasse dem, men har funnet det ut nå. Fint forum.

hilsen Jørn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2005 22.29.21 #4 av 20
Postet av: Berit
Hei

Nå er den lagt ut på presentasjonssiden.

http://min.hjemmekino.no/jorn/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2005 22.32.44 #5 av 20
Postet av: jorn
Hei Berit

Takk, det var fint. Artig å ha sin egen presentasjon. Synes dere har et veldig bra forum.

hilsen jørn
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2005 12.47.16 #6 av 20
Postet av: Granberg
Dette ser jo veldig bra ut.

Blir sikkert mye bedre med ny subb. Radionette er jo ikke akkurat noe high-end merke..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2005 18.29.30 #7 av 20
Postet av: jorn
Blir sikkert mye bedre med ny subb.



Ja, det tror jeg og. Skal kjøpe en ca. 3 år gammel B&W ASW-600 fra en kamerat. Får den til en bra pris.
Den Radionetten har ganske svak forsterker også, 60 watt mener jeg. Mens B&W har 150w.

j.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2005 13.41.03 #8 av 20
Postet av: Spike
Flott hjemmekino det der ja! B&W er absolutt et av mine favoritt merker av høyttalere.

Radionette er faktisk det samme som Eltax hvis noen ikke var klar over det :) Selv har jeg 10 tommeren til Eltax og syns den gjør en knall jobb på film! På musikk kan den henge litt etter. Men slår den av der for det meste. Men mht. effekter o.l. på film skal du du grave en del dypere i lommeboka for å få noe bedre etter min mening.
Men en B&W 600 sub vil jo yte i sirkler runt den du har. Ingen tvil om det :shock:

Spennende med de Gale dipolare høyttalere. Kunne du si litt om hvordan de spiller og hvordan lyden høres ut med slike i forhold til vanlige surrounds? Vurderer selv å skaffe meg de bipolare S50 til PSB. Har lyst på et mere diffust lydbilde bak - ikke så retningsbestemt som det er idag.
Software Piracy is illegal but so is mugging old ladies.
Supporting piracy saves you money and prevents the mugging of old ladies.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2005 13.53.25 #9 av 20
Postet av: Typhoon7
Ser du har satt suben på helle med liggeunderlag? under.

Hvordan synes du denne tweakingen innvirket på suben?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2005 18.41.43 #10 av 20
Postet av: jorn
Kunne du si litt om hvordan de spiller og hvordan lyden høres ut med slike i forhold til vanlige surrounds?


Synes de spiller bra. Merker av og til at de har en litt annen klang enn frontene, men det er ikke noe problem egentlig. I og med at de er dipole, blir lyden mere spredt, og høres fyldigere ut. Lydbildet bakfra blir bredt. Har lest at noen mener at dipole høyttalere skal stå på sideveggene, men mine funker like godt på bakveggen. Vurderer imidlertid å anskaffe meg et par b&w bakhøyttalere med tida, da i 600 serien.

j.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2005 18.44.42 #11 av 20
Postet av: jorn
Ser du har satt suben på helle med liggeunderlag? under.

Hvordan synes du denne tweakingen innvirket på suben?


Jeg synes at bassen ble mere definert og stram etter at jeg satte den på helle. Om liggeunderlaget har så mye å si vet jeg ikke. Men har du mulighet, så anbefale jeg å prøve å sette suben på en steinhelle. :wink:

j.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2005 18.54.18 #12 av 20
Postet av: Typhoon7
"jorn" skrev:
Ser du har satt suben på helle med liggeunderlag? under.

Hvordan synes du denne tweakingen innvirket på suben?


Jeg synes at bassen ble mere definert og stram etter at jeg satte den på helle. Om liggeunderlaget har så mye å si vet jeg ikke. Men har du mulighet, så anbefale jeg å prøve å sette suben på en steinhelle. :wink:

j.


Ser du har samme mening om dette som de aller fleste andre jeg har sett, som bruker denne formen for tweaking.

Vurderer dette selv når sub kommer i hus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 11.20.23 #13 av 20
Postet av: jorn
Har lagt til noen nye bilder som dere ser. Berit, kan du legge dem til i presentasjonssiden min? Kan man bare ha maks 6 bilder der, eller? Har sett noen som har flere.


j.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 11.24.39 #14 av 20
Postet av: Rune
Er ikke noen spesiell begrensning på presentasjonsiden. Det er bare en begrensning på 6 i forumet på hver post. Hvis man har flere bilder så er det bare å poste i forskjellige poster i samme tråd.

Berit fikser det sikker senere i dag.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 19.50.54 #15 av 20
Postet av: Tiger
"jorn" skrev:...Har lest at noen mener at dipole høyttalere skal stå på sideveggene, men mine funker like godt på bakveggen...


Kan være enig i at dipole fungerer både på side- og bakvegg. Bruker 4 stk. dipole bak selv.

Siden du sitter så nært er ville jeg personlig plassert dem høyere opp på bakveggen, men det viktigste er at du selv er fornøyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar