Logo

Jeg trenger reciever anbefalninger

Skriv et svar
01.01.2007 16.31.40 #1 av 11
Postet av: mikaelb
Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg ny hjemmekino forsterker da den jeg har ikke har noen digitale inn/ ut ganger.

Det jeg trenger er en min. 5.1 reciever. Jeg lurte litt på Denon (da jeg har hatt denon forsterker før og vært veldig fornøyd me det) eller kanskje NAD da de alltid har hatt et godt rykte på seg.

Siden jeg akkurat har flyttet så har jeg ikke mer enn 4-5000kr +/-.

Enkelt å greit. Hva burde jeg velge? Jeg lytter like mye til musikk som jeg ser på film...sånn ca. Mao er jeg interessert i en fin og ren lyd(men selvfølgelig litt trøkk må man jo også ha)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 17.22.49 #2 av 11
Postet av: Even Sundgot
vist du velger å kjøpe nytt så kjøp denon avr 2106 vist du velger å kjøpe brukt så kan du få en mykje betre recever til samme sum. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 20.18.24 #3 av 11
Postet av: pnerbye
Hva slags høyttalere har du da? Lite poeng i å anbefale en Lada hvis campingvogna er 7 meter lang og veier 2 tonn! ;)

Pioneer, Denon og Yamaha er alle gode valg i prisklassen din.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2007 20.01.15 #4 av 11
Postet av: mikaelb
Jeg sitter med et sett Jamo høytalere av den lille typen, og en aktiv sub, så det kreves ikke mange kreftene. Men jeg vurderer jo selvfølgelig å kanskje investere i noe større sånn etterhvert. Leste at Denon har noen forsterkere med mulighet for å koble til ekstra effektforsterker.

Stua jeg skal ha dette i er ikke mer enn 26 kvadrat hvor av lyden blir sentrert til ca. 15 kvadrat av disse, så dette kreves jo ikke allverdens med krefter for å fylle dette heller.

Hvor mange watt anbefalles til et slikt rom egentlig? (virkelig watt)

Veit du hvem som selger Denon forsterkeren? Finner den bare på nettbutikk... liker å høre på det jeg kjøper først ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 02.50.22 #5 av 11
Postet av: Zleepyme
"mikaelb" skrev:Jeg sitter med et sett Jamo høytalere av den lille typen, og en aktiv sub, så det kreves ikke mange kreftene. Men jeg vurderer jo selvfølgelig å kanskje investere i noe større sånn etterhvert. Leste at Denon har noen forsterkere med mulighet for å koble til ekstra effektforsterker.

Stua jeg skal ha dette i er ikke mer enn 26 kvadrat hvor av lyden blir sentrert til ca. 15 kvadrat av disse, så dette kreves jo ikke allverdens med krefter for å fylle dette heller.

Hvor mange watt anbefalles til et slikt rom egentlig? (virkelig watt)

Veit du hvem som selger Denon forsterkeren? Finner den bare på nettbutikk... liker å høre på det jeg kjøper først ;)


Hvis du bor i en by der de har Hi-Fi klubben så anbefaler jeg at du drar dit å hører på reciveren :D

I og med at du har sub, så vil forsterkeren funke helt fint=) Når det gjelder lyden i stua di så kommer det mye an på smak og behag. Tror ikke stua mi er nå større. Du ser hva jeg har lengre ned :wink:
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2007 14.43.28 #6 av 11
Postet av: mikaelb
Sendte mail til Hi-fi Klubben, og de kunne fortelle det at den ovennevnte forsterkeren var gått ut av deres sortiment. Med andre ord, skal jeg ha en lignende så må jeg begi meg på 2307. Den ligger egentlig i en litt høyere pris klasse enn det jeg hadde budsjetert med.

Men er jeg heldig klarer jeg kanskje å hoste opp et par tusen lapper til :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2007 21.15.32 #7 av 11
Postet av: Zleepyme
Vel, Hvis man har råd så er ikke det så dumt å gå opp et steg i prisklasse :wink:
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2007 08.15.59 #8 av 11
Postet av: kamelon
Hei!
Hva med en Pioneer VSX-1016?Denne låter skikkelig bra.Har hørt den i en kombinasjon med Tannoy Arena og det låt skikkelig dynamisk og fint både i stereo og surround.Har nok av krefter, brukervennlig, alt du trenger av tilkoplinger,7.1, og er rimelig.
Billigste pris på kelkoo idag er 5470,- fra noe som heter sonido(?)..
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2007 11.56.07 #9 av 11
Postet av: Soundispower
hva med yamaha sin rx-v659?
jeg er fornøyd med den iallefall
7x100watt
Kalibrerings system som funker ganske OK faktisk..
stilfull farge på skjermen...
prisen var sist 4990,- på komplett..men der er sikkert noen enda billigere plasser
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2007 13.55.25 #10 av 11
Postet av: petre2006
I følge kelkoo selger Pixmania.no (http://www.pixmania.com/no/no/270285/ar ... srcid=1951) den (rx-v659) for 4499,- Har ingen erfaringer med denne butikken, men billig var det vertfall.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2007 20.53.54 #11 av 11
Postet av: mikaelb
Hei!
Hva med en Pioneer VSX-1016?Denne låter skikkelig bra.Har hørt den i en kombinasjon med Tannoy Arena og det låt skikkelig dynamisk og fint både i stereo og surround.Har nok av krefter, brukervennlig, alt du trenger av tilkoplinger,7.1, og er rimelig.
Billigste pris på kelkoo idag er 5470,- fra noe som heter sonido(?)..


hva med yamaha sin rx-v659?
jeg er fornøyd med den iallefall
7x100watt
Kalibrerings system som funker ganske OK faktisk..
stilfull farge på skjermen...
prisen var sist 4990,- på komplett..men der er sikkert noen enda billigere plasser


Har disse phono ingang(altså platespiller)? Dette er veldig viktig for meg da jeg har en haug med plater jeg hjerne vil høre på. Og lyden blir så crappy når man bruker andre innganger enn det man skal.

I følge kelkoo selger Pixmania.no (http://www.pixmania.com/no/no/270285/ar ... srcid=1951) den (rx-v659) for 4499,- Har ingen erfaringer med denne butikken, men billig var det vertfall.

Petter


Har handla fra pixmania før... helt okei butikk.. leverer fort selvom de sender fra frankrike. Eneste som er dritt er at ikke alle produktene kommer med en bruksanvisning på et forståelig språk(etter hva jeg har hørt).
Kjøpte en mp3 spiller der, fikk den på under en uke tror jeg, og betalte 100kr. i porto med dhl. Så du kan faktisk få produktet på døra uansett hvor stort og tungt det er.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar