Logo

Jeg BETALER for hjelp av oppsett av TV/Høyttaler/Fjernkont.

Skriv et svar
08.01.2009 12.04.13 #1 av 4
Postet av: Donnaiola
Jeg trenger hjelper til oppsett av min TV/Høyttaler/Fjernkontroll etc. i leiliegheten min og håper det er noen i nærheten av Oslo området som mot BETALING kan hjelpe meg med å få i stand min "hjemmekino".

Jeg har for snart 1 års tid siden kjøpt inn det jeg trodde skulle bli et ganske bra "hjemmkino" anlegg. Jeg brukte i hvert fall mye penger på det, men resultatet er skuffende, mye på grunn av min talentløshet når det gjelder oppkobling etc.

Jeg har følgende:

TV: Pioneer Plasma 50" PDP-5080XA
Lyd: Pioneer anlegg (husker ikke navnet nå). Helt greit tror jeg, ikke veldig bra. Betalte ca. 10tusen den gang.
DVD: Tilhørende Pioneer anlegg over, men har Playstation som jeg bruker i dag.
Har Get digital boks.

Skal kjøpe en universal fjernkontroll, som jeg også trenger hjelp til å stille inn.

Problemet i dag er at alt bare funker halvveis. Tv'en er bra på film, men ELENDIG på fotball. Ser ut som jeg ser på en dataskjerm. Veldig synd da jeg presiserte i butikken at dette var noe jeg absolutt ville unngå. Jeg har postet en link om det her tidligere: viewtopic.php?f=8&t=11220 men har ikke klart å fikse det på egenhånd. Løsningen er vel en eller anne form for kalibrering, uten at jeg helt vet hvordan jeg gjør det.

Et annet problem er at jeg syns ofte at munnen ikke stemmer over med lyden, det lagger noe. Om det er Get sin feil, dårlige kabler/signal, eller feil oppkobling vet jeg ikke. Også veldig irriterende.

Lydanlegget funker også kun halvveis. På grunn av problemer med oppkobling så droppet jeg å koble opp DVD en til anlegget, noe som gjør at fjern kontroll ikke fungerer og som gjør at jeg må reise meg opp av sofa hver gang jeg skal bytte volum, eller gå fra tv til dvd. Irriterende.

Skal som nevnt også kjøpe meg en universal fjernkontroll og her vet jeg allerde nå at jeg kommer til å trenge hjelp.

Jeg bor sentralt i Oslo og håper virkelig at noen med god kjennskap til problemene kan hjelpe meg, helst ved å komme hjem til meg og fikse alt. Jeg vet ikke hva som vil være rettferdig pris, men kom gjerne med forslag. Føler jeg har lagt så mye penger i noe som så langt ikke er tilfredsstillende, at jeg betaler gjerne en god time pris for å få anlegget 100 % i orden.

Post gjerne her hvis noen er interessert i å hjelpe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2009 16.02.51 #2 av 4
Postet av: torsteinvh
Har sendt deg en PM :)
Med vennlig hilsen,
Torstein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2009 21.21.30 #3 av 4
Postet av: kriller
Jeg har brukt http://www.hifilars.no/

Gjorde jobben på et par timer, og han bor i Oslo og er billig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2009 02.22.20 #4 av 4
Postet av: kenti
"kriller" skrev:Jeg har brukt http://www.hifilars.no/

Gjorde jobben på et par timer, og han bor i Oslo og er billig.


Lars er en veldig dyktig person, og så hyggelig da.

Jeg har vært hjemme hos ham, og ble lettere overrasket da jeg så hans 801D (dette er faktisk bilde av hans høyttaler). Han har flere anlegg, og 801D brukes i spill-rommet :o

Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar