Logo

JBL Northridge høyttalere til Denon AVR-2307? (Nybegynner)

Skriv et svar
10.12.2007 02.38.54 #1 av 2
Postet av: karhedron
Heisann,
jeg er fullstendig nybegynner på alt som heter lyd etc, men driver og investerer i en liten hjemmekinoløsning. For en stund siden anskaffet jeg meg en receiver, Denon AVR-2307, som tjener som samlingspunkt for pc, ps2, dvd og tv-lyd, og som for øyeblikket kun driver mine 2 gamle Jamo-høyttalere fra gutterommet.

Nå ser jeg at det er særdeles hyggelige tilbud på en del JBL Northridge-høyttalere på hificenter.no - vil disse være et reelt alternativ i et 5.1-oppsett med min receiver? Jeg var i utgangspunktet ute etter å utvide med et par bakhøyttalere nå i desember, men hvis denne serien er en mulighet så kan det hende jeg bare kjører MasterCard og anskaffer front, senter og sub med det samme...

Jeg kan jo nevne at jeg for øyeblikket har et ekstremt lite "hjemmekino"-område; den delen av stuen hvor vi sitter innebærer at tv og fronthøyttalere blir ca 2-2,5m unna sofaen, og sofaen blir ikke mer enn 10-20cm unna bakvegg/bakhøyttalere. Trenger forsåvidt ikke all verdens trøkk, men planlegger litt for en eventuell nær fremtid med større stue.

Uansett, jeg skal prøve å ikke prate meg ut på viddene her, så hovedpoenget med denne tråden er: kan jeg matche Northridge-serien som er på tilbud med min 2307, eller vil det være usannsynlig teit?

På forhånd takk :D

-K
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2007 18.03.43 #2 av 2
Postet av: boly
Ja dette skal gå bra, i og med at du sitter så nært hadde jeg valgt og kjøre JBL Northridge E-80 i front, JBL Northridge EC25 senter og JBL Northridge E-10 som surround. Dette supplert med JBL Northridge E150P sub, så skulle det bli riktig bra.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar